Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
joxxe

Ingen bottenfärg på akterspegeln

Rekommendera Poster

Håller på att renovera båten. Har bytt akterspegeln och plastat/slipat den på utsidan också. Så all gammal bottenfärg på akterspegeln är borta och kvar är endast gelcoat, den mesta gammal men några nya delar också. Har tankar på att epoxybehandla hela botten nästa vinter. Följdfrågan är då, behöver jag bottenmåla akterspegeln i år eller går det fint att köra utan tror ni? Båten kommer endast ligga i från augusti  till september/oktober. Tänkte först slänga på billigaste färgen jag hittar, den ska ju ändå bort till vintern men det känns onödigt för såpass kort säsong. Vad tror ni?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan skrev Peter_K:

...och var ligger båten..?

Stockholm, Östersjön. Om jag får lite sjötulpaner eller tillväxt är egentligen ointressant 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
51 minuter sedan skrev joxxe:

Stockholm, Östersjön. Om jag får lite sjötulpaner eller tillväxt är egentligen ointressant 

Bottenfärgen är ju till för att hålla tulpaner och annan beväxning borta, så har du inga problem med det så behöver du ju inte måla med bottenfärg 

🙂 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan skrev Peter_K:

Bottenfärgen är ju till för att hålla tulpaner och annan beväxning borta, så har du inga problem med det så behöver du ju inte måla med bottenfärg 

🙂 

Tänkte om det skyddade gelcoaten i övrigt på något sätt. Då kör jag några månader utan bottenfärg!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
31 minuter sedan skrev joxxe:

Tänkte om det skyddade gelcoaten i övrigt på något sätt. Då kör jag några månader utan bottenfärg!

Bottenfärgens enda uppgifter är att skydda mot beväxning och att se snygg ut. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...