Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Nimsee

Färgborttagning drev

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jagvbehöver ta bort gammal antifoul från drevet (SX) utan att skada originallacken. Vet inte vad som sitter på då det inte är jag som målat. Färgen sitter som berget.

 

Har någon testat Biltemas bottenfärgsborttagningsmedel? https://www.biltema.se/bat/batvard/batfarger/bottenfarger/fargborttagning-2000041301

 

finns det risk för att skada originalfärgen? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har nyligen renoverat mitt drev. Jag ville ha bort all färg ner till aluminium. Så jag köpte Biltemas mest för att testa. Först såg det riktigt lovande ut, massor färg släppte efter 20min.

☝️Men det visa sig att det vart alla bättringar (1k färg) som släppte, original färgen satt kvar.
Provade då att kapsla in en del i flera dygn. Men inget mer färg hade släppt.

Då köpte jag Green Super Paintstripper och gjorde samma procedur. Och resultatet var exakt samma som med Biltemas.

 

För att svara på frågan. Ja du kan använda Biltemas färgborttagning men låt den inte sitta på för länge då den enligt burken kan äta sig igenom vissa 2k lacker. Sen är frågan om ditt drev består mest av 1k bättringar under antifoul färgen? Då ryker dom med. 

  • Gilla 1
  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
7 timmar sedan skrev Cobalt233:

Jag har nyligen renoverat mitt drev. Jag ville ha bort all färg ner till aluminium. Så jag köpte Biltemas mest för att testa. Först såg det riktigt lovande ut, massor färg släppte efter 20min.

☝️Men det visa sig att det vart alla bättringar (1k färg) som släppte, original färgen satt kvar.
Provade då att kapsla in en del i flera dygn. Men inget mer färg hade släppt.

Då köpte jag Green Super Paintstripper och gjorde samma procedur. Och resultatet var exakt samma som med Biltemas.

 

För att svara på frågan. Ja du kan använda Biltemas färgborttagning men låt den inte sitta på för länge då den enligt burken kan äta sig igenom vissa 2k lacker. Sen är frågan om ditt drev består mest av 1k bättringar under antifoul färgen? Då ryker dom med. 

Tack så mycket! Precis det typ av svar jag var ute efter. Jag har ingen aning om det finns några bättringar under då de i så fall är gjorda av tidigare ägare. Får testa och se :) 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...