Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
sege

Jakt på lås

Rekommendera Poster

Var får man tag i lås av tryckmodell med tapp som går in i en skjutdörr? Se bild. Hittar bara som har tapp som går 90 grader 'fel' för mig. Inget fel på låset egentligen men har bara en nyckel och kopiera nyckel var tydligen ingen lek på finska lås, känns som det borde gå att hitta lås för samma peng. :)

 

 

IMG_3820.jpeg

IMG_3821.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
35 minuter sedan skrev sege:

Tack!

 

Jag har bara hittat med tapp som monteras så här:

https://www.biltema.se/bygg/beslag/las/cylinderlas-med-tapp-2000018424

 

Hej!

Jag hade för några år sedan likartat problem, lås till en skjutdörr. Jag tittade också på låset från Biltema, jag tyckte väl mer det var avsett som möbellås, litet klent.

Vi har en bra beslagsbutik alldeles intill Biltema på Hisingen, Specialbeslag ab, , dom har mycket roligt i den butiken, dom har även postorder.

Jag köpte detta låset, det monterades i nederkanten på dörrbladets insida. Låskolven går ned i dörrens tröskel. Det fungerar bra, har klarat den salta miljön bra.

Redigerad av Georg_Ohm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
13 hours ago, Georg_Ohm said:

Hej!

Jag hade för några år sedan likartat problem, lås till en skjutdörr. Jag tittade också på låset från Biltema, jag tyckte väl mer det var avsett som möbellås, litet klent.

Vi har en bra beslagsbutik alldeles intill Biltema på Hisingen, Specialbeslag ab, , dom har mycket roligt i den butiken, dom har även postorder.

Jag köpte detta låset, det monterades i nederkanten på dörrbladets insida. Låskolven går ned i dörrens tröskel. Det fungerar bra, har klarat den salta miljön bra.

Ser vettigt ut. Jag har dock ett hål för tapp och skruvhål jag tänkte återanvända i största möjliga mån. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...