Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
joelfrodin

laddluftkylarfråga AD41B

Rekommendera Poster

Håller på och gör rent mina laddluftkylare i mina AD41:or, tyvärr var de inte så skitiga som jag hade hoppats, alltid mer tillfredsställande när man får rå om grejerna ordentligt men men. Har för mig att jag har läst om ett dräneringshål i botten på huset som man ska göra rent, eller har jag fel? Vart sitter det? Man kan skymta dräneringspluggen, men den kan man väl inte åka runt med öppen? Är väl för stort hål?

 

 

IMG_20210420_105150.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej finns inget litet hål. (Tror det finns på tidigare/andra modeller)

Har precis gjort samma sak som dig och var lite besviken på hur ren den var.  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte säga om det varierar på årsmodellerna men det är ett litet hål på 2-3 mm i botten på mina, se bild. @joelfrodin på din bild borde hålet varaganska långt upp i bild under "sotet"?

InkedIMG_2004_LI.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Ok, ser inget på din bild tyvärr. Vad har du för årsmodell, A, B eller P-A?

Finns nån annan tråd här där nån PentaMekGubbe (sorry kommer inte ihåg ditt namn) kollar igenom en massa liknande modeller utan att hitta hål.

Jag hade inget hål (P-A). Och kollar jag på Joels bild så ser det likadant ut som på min. Det ser ut som det varit ett hål där men inte är det.

 

Laddlufthål41B.PNG

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
14 minuter sedan skrev Boatsson:

Hej,

Ok, ser inget på din bild tyvärr. Vad har du för årsmodell, A, B eller P-A?

Finns nån annan tråd här där nån PentaMekGubbe (sorry kommer inte ihåg ditt namn) kollar igenom en massa liknande modeller utan att hitta hål.

Jag hade inget hål (P-A). Och kollar jag på Joels bild så ser det likadant ut som på min. Det ser ut som det varit ett hål där men inte är det.

 

Laddlufthål41B.PNG

 

Det där är ju dräneringspluggen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har "A" motorer och det är säkert så att det lilla skvallerhålet utgick på senare modeller?

Vi får väl se om någon av Penta-experterna hittar tråden och kan ge klart besked :)

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 minut sedan skrev Boatsson:

Är det?

 

2Laddlufthål41B.PNG

Om du kollar på min bild i tidigare inlägg så måste det vara sexkantskallen du ser längst till höger i bild

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...