Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Stephan_D

Garmin strömkabel?

Rekommendera Poster

Finns vinklad strömkabel/kontakt till Garmin Echomap?

 

Har fällt in GPSen, men den raka strömkabeln är alldeles för lång för en snygg installation.

 

Skulle behöva en vinklad kontakt, men om de som finns på nätet verkligen passar min Garmin

verkar vara höljt i ett stort dunkel.

 

Någon som vet mer om Garmins (4-poliga) ström/datakablar?

Garmin Echomap 72 strömkabel.jpg

Garmin Echomap 72 strömkabel sida.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inget svar på din fråga men med din bild blir det ju väldigt tydligt att strömsladden tar mycket utrymme. Borde vara fler som haft samma behov, dvs möjligt att hitta.

 

Några funderingar:

Du ska inte ha några andra sladdar utan bara strömkabeln? (Isf kan ju dessa stick ut ännu längre?)

Det är inte så att det krävs ett visst utrymme bakom för kylningen?

 

Har du testat att ringa Garmins support? Vet inte om de har "sälj-support" men det borde de ju ha.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev ChristerN:

Har inget svar på din fråga men med din bild blir det ju väldigt tydligt att strömsladden tar mycket utrymme. Borde vara fler som haft samma behov, dvs möjligt att hitta.

 

Några funderingar:

Du ska inte ha några andra sladdar utan bara strömkabeln? (Isf kan ju dessa stick ut ännu längre?)

Det är inte så att det krävs ett visst utrymme bakom för kylningen?

 

Har du testat att ringa Garmins support? Vet inte om de har "sälj-support" men det borde de ju ha.

Jag ska bara ha ström, den har inbyggd antenn.

 

Den får kylning utan problem, baksidan hamnar i ruffen.

 

Har Googlat en hel del på detta och pratat med Kämpetorps Marin som i sin tur kontaktade Garmin, men fick svaret att det inte fanns någon vinklad kontakt som passade.

 

När Garmin säger att den inte passar så kan det ju bero på att den vinklade inte har skruvanslutning eller nåt, vilket jag inte behöver.

 

Det finns massor av vinklade 4-pin kontakter till Garmin men ingen där det uttryckligen står att den passar till Echomap, vore konstigt om Garmin gjort en uppsjö av runda 4-poliga kontakter som ser identiska ut, stort mysterium detta...

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eftersom den verkar hamna i skyddad miljö kan du väl modda kontakten?

Jag tittade nyss på en Garminkontakt jag har för spänningssättning hemma om jag tar hem plottern och den är inte helgjuten så det går säkert bra att korta den med lagom "finess och våld".

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
39 minuter sedan skrev Kane:

Eftersom den verkar hamna i skyddad miljö kan du väl modda kontakten?

Jag tittade nyss på en Garminkontakt jag har för spänningssättning hemma om jag tar hem plottern och den är inte helgjuten så det går säkert bra att korta den med lagom "finess och våld".

Aha, den befintliga kontakten?

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
35 minuter sedan skrev Stephan_D:

Aha, den befintliga kontakten?

Ja, den rödsvarta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem när jag skulle montera min plotter. Jag hittade dock vinklar både för elen och även till ekolodet. Är dock osäker på om det är samma, 4-pin. 

Köpte mina från Garmins webshop och Happyyatching

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 minuter sedan skrev Pirayan:

Jag hade samma problem när jag skulle montera min plotter. Jag hittade dock vinklar både för elen och även till ekolodet. Är dock osäker på om det är samma, 4-pin. 

Köpte mina från Garmins webshop och Happyyatching

Såg nu precis när jag hittade en bild, jag kör 8-pin

F0150270-9882-462F-BE60-341269ED8A1E.jpeg

B063491A-3996-494D-BACF-77ED70BAC5BF.jpeg

4748E074-CC93-4D1D-A587-3A3F80D26D69.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...