Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
JohanVattern

Sjökort Åsunden Garmin echomap 42dv

Rekommendera Poster

Hej! Familjen har nyligen inhandlat en ny båt, en uttern 510 ht för er som är nyfikna ;) 

 

Till båten medföljde en Garmin echomap 42dv, förra ägaren hade haft båten i Vänern och där fungerade allt som det skulle. När jag idag ringde till Åsundens FVO för att köpa ett sjökort till min Garmin förklarade dom att det tyvärr inte gick, tydligen eftersom Garmin är ett för stort märke och vill ha rättigheter etc. Nu undrar jag om det finns någon fix runt detta. Om man kan "frankensteina" en karta eller om min Garmin kommer att blockera den? Tacksam för svar!

 

Skepp o hoj!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror inte jag kan tillföra mycket i själva frågan då jag inte har någon koll på Garmins produkter, tänkte bara säga att det är kul att se någon här som rör sig i samma vatten som jag själv (har min båt vid Hovby).

 

Själv har jag en Simrad-plotter med Navionics sjökort. Måste säga att Navionics är lite sådär vad gäller Åsunden, men det fungerar i varje fall. Har för mig att även CMap har täckning här numera. Men som sagt, har ingen aning om någon av dem går att använda på enheten det frågas om.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
8 timmar sedan skrev DanielMalmgren:

Tror inte jag kan tillföra mycket i själva frågan då jag inte har någon koll på Garmins produkter, tänkte bara säga att det är kul att se någon här som rör sig i samma vatten som jag själv (har min båt vid Hovby).

 

Själv har jag en Simrad-plotter med Navionics sjökort. Måste säga att Navionics är lite sådär vad gäller Åsunden, men det fungerar i varje fall. Har för mig att även CMap har täckning här numera. Men som sagt, har ingen aning om någon av dem går att använda på enheten det frågas om.

Kul! Har själv båten vid brygga i övre Åsunden. Hörde att navionics skulle funka. Var mest intresserad av att utforska resten av Åsunden nu när vi har uppgraderat båt, men ekolod skulle tydligen funka finfint! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...