Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
SonyBL

Bimini topp försäljning och monteting i Göteborg?

Rekommendera Poster

Hej är det någon som vet var i GBG kan man köpa och få det monterat? Jag har en båtkapell på min båt men den är mer som vindskydd,regnskydd för mig. Den är inte heller så hög.jag är 193cm. Ser på bilderna att bimini topp är ganska höga och täcker lite mer än vanliga kapeller. Solskydd 1753641574_Screenshot_20210412-212108_SamsungInternet.jpg.9579432960102212e5e7d91a8e1ab86d.jpg

Jag undrar också om jag kan ha både en bimini och min standard kapell,eller måste kapellen bort då?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nästan helt omöjligt att svara på då du inte skrivit vad det är för båt, kanske en bild på båten med kapellet upp gör att vi kan gissa och spekulera, och kanske någon till och med vet. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fin båt.

Kollade lite på Google. Ingen bild på sådan med binini top. Såg bilder där kapellet var uppfällt på sidorna och baktill. Nästan som biminitop men förstår din tanke. Täcka mera föröver och högre. Men spontant ingen ide, skulle ju behöva sätta en över med stag utanför kapellet. Kan man låta kapellet sitta fast framtill mot rutan och vika upp sidorna helt? Då kan du ju ha löst solskydd över främre kapellrutor och vindruta. Då skyddas ni mot solen men bara när ni ligger still med båten. Jag har en liknande kapellkonstruktion, brukar göra så när vi ligger still en hel dag. Fast ni behöver ju gå genom rutan när ni ska iland. Får funderas lite. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Tänkte mig nåt sånt . Förökte fotoshoppa lite. Jämför vi den med original så skyddar en bimini mer mot sol

20210413_091600.jpg

Redigerad av SonyBL

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, nått sånt måste det ju vara. Det finns ju färdiga bininitoppar att köpa med ställning, kolla watski. Gissar att de behöver en plan yta för fästena dock. Men det går säkert att modifiera. 

Om det sitter över kapellet och rullas ihop runt bakre bågen så kan du ju använda kapellet till vardags som vanligt och fälla ut bminitoppen de dagar som skydd för solen behövs. Då har du kapellet ihoprullat runt sin båge. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sitter i samma tankar till min, dock äldre, båt. Jag tänkte först göra något eget men hittade sen att t ex vidaxl säljer färdiga kitt i olika storlekar & färger. Nu är ja egentligen inget fan av just vidaxl men för de priserna (runt 2000kr) kan jag tänka mig att testa en säsong eller två, sen kan ju delarna t ex agera mallar till något bättre.

 

Här är en t ex

 

https://www.vidaxl.se/e/8719883830193/vidaxl-batkapell-3-bagar-bla-183x196x140-cm

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
11 minuter sedan skrev Ljung_Gbg:

Sitter i samma tankar till min, dock äldre, båt. Jag tänkte först göra något eget men hittade sen att t ex vidaxl säljer färdiga kitt i olika storlekar & färger. Nu är ja egentligen inget fan av just vidaxl men för de priserna (runt 2000kr) kan jag tänka mig att testa en säsong eller två, sen kan ju delarna t ex agera mallar till något bättre.

 

Här är en t ex

 

https://www.vidaxl.se/e/8719883830193/vidaxl-batkapell-3-bagar-bla-183x196x140-cm

Tänkte du också behålla orinarie hamnkapell?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
38 minuter sedan skrev SonyBL:

Tänkte du också behålla orinarie hamnkapell?

Hej,

 

Lite klantigt uttryckt av mig kanske, men äldre annan typ av båt. Mitt hamnkapell är inte i vägen.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Raderat försäljning.

Försäljning av produkter och tjänster får inte ske i forumet!

Admin

Redigerad av stavhammar
Försäljning av egna produkter och tjänster får inte ske i forumet

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla med Seaside marin i Kungälv. http://seaside.nu

De kan fixa antingen en färdig bimini eller sy en som passar exakt till båten.

De gjorde kapellet till min Maxi 680 DC och jag är helnöjd.

De kör med 3D-cad-ritning och scannar av båt & bågar. Perfekt passform.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...