Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Cobalt233

Propelleraxel packbox för långt in?

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Bytte propelleraxel packboxarna på mitt DP-SM drev idag. 
När jag var färdig börja jag fundera på om packboxarna på stora axeln verkligen satt så långt in.

Hitta en bild på gooogel och Ja mina packboxar sitter längre in än vad dom gjorde från början. Ca 5mm innanför den fasade kanten. På bilden verkar den sitta jäms med fasningen.

När packboxarna var borta såg jag inget stopp utan bara ett lager. Hur sitter lagret fast? Kan jag ha bankat bort det?


 

Eller är det något VP har gjort ifall axeln får en skada? Så man kan flytta in yttre packbox förbi skadan🤔

 Ja, Packboxarna är original och monterade åt rätt håll. Packboxarna gick in relativt lätt så inget övervåld.

 

Kommer det här att funka? Tryck/vacuum provning kan jag göra slutet på veckan.

2487AD83-ABDB-4972-BF97-FA25125688C2.png

1512EA49-5A91-4049-AD01-7119EE8C1829.png

Redigerad av Cobalt233

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu hitta jag en till bild på nätet där packboxarna verkar sitta som mina gör nu. Undra om det är som jag tänkte, att det finns ett spann för packboxarna ifall axeln är skadat🤔

9EE19957-17A4-438B-9B82-19B4DDD19ED6.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Uppdatering.  Jag fick läckage på inre packboxen vi trycktestet. Jag tror inte det beror på att packboxarna hamna långt in utan att det var en skada i huset som tätningsmedlet inte lyckades fylla ut.

 

☝️ Varningens finger. Om man har en skada på axeln och vill prova att flytta in packboxarna får man vara försiktig så det inte trycker in tätningsmedel i det öppna lagret! Jag fick in lite vilket resulterade i ett dödläge på 1cm/varv. Löstes lätt med lite lösningsmedel👍

 

Nu är nya packboxarna på plats på rätt ställe och drevet klara provtryckningen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...