Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
SayariTatu

Letar efter en segelbåt

Rekommendera Poster

Hej. Jag heter Maxim, jag bor i Sibirien. Jag letar efter en båt för mig själv och min fru. Jag drömde alltid om havet, byggde en segelbåt själv, tillbringade många dagar på floden. Jag ville bygga en större segelbåt, men saker och ting i mitt land blev värre, jag jobbar mycket, men det är värdelöst, våra tjänstemän behöver inte folk. Jag bestämde mig för länge sedan att det var omöjligt att bo här, men jag hade ingen möjlighet att lämna. Nu har jag hittat ett sätt att leva på en båt. Jag behöver inte gåvor eller donationer, men jag har inte kunnat samla in hela priset. Min fru kan sy och färga, jag har händer, jag kan arbeta trä, jag kan använda glasfiber och epoxiharts, jag vet hur motorn fungerar och jag kan fixa mycket själv. Om du eller dina vänner har en båt, men de inte använder den, skulle jag kunna köpa den för en summa. Jag letar efter en båt att leva i, 27-30 fot (som Albin Vega eller Comfort 30), som behöver repareras, men som kan användas omedelbart efter köpet. I goda, omtänksamma händer, med många garantier. Jag ville inte skicka skräppost, det här är ett försök att uppfylla en dröm.
Ledsen för google-sändningen.
Med vänliga hälsningar, Maxim och Ekaterina.

IMG-20210207-WA0000.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för svaren. Jag förstod inte riktigt Facebook, jag använder Google-översättare 😃 Kanske kan du föreslå lokala webbplatser för försäljning av båtar. Tack på förhand

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
23 minuter sedan skrev SayariTatu:

Tack så mycket för svaren. Jag förstod inte riktigt Facebook, jag använder Google-översättare 😃 Kanske kan du föreslå lokala webbplatser för försäljning av båtar. Tack på förhand

Blocket.se är stort lokalt, i Sverige.

Här är en bra båt:

 

 

https:/www.blocket.se/annons/goteborg/beason_31/94283330

  • Gilla 1
  • Förvirrad 3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
49 minuter sedan skrev Perrr:

Blocket.se är stort lokalt, i Sverige.

Här är en bra båt:

 

https:/www.blocket.se/annons/goteborg/beason_31/94283330

Jag vet inte dina premisser för en bra båt men den farkosten skulle jag definitivt avråda ifrån.

Motorn urplockad o såld. Inredningen delvis söndersågad, hur mycket som är återställt är jag tveksam till.

 

Det finns mer kompletta båtar att börja renovera på än detta vrak.

  • Gilla 4

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för svaren. Jag granskade många annonser, det finns visuellt bra alternativ. Min budget är 30000 kr. Jag planerar att vara på vattnet på hösten, de skriver att på hösten och priserna ibland är lägre. Jag kommer att ställa frågor, tack för att du inte vänder dig bort. Är det vanligt att du pratar om priset?

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...