Wadin 0 Postad 29 Mars , 2021 Hej. Har nyligen blivit ägare till dubbla 290dp drev och ja, det är dom gamla 290, inte dp-a. Håller på o gå igenom dom nu och vet att det är mycket snack beroende vilken kona man har. Jag vet inte om det är bytt på dessa drev. Original är det 80-90 mineral som gäller och jag funderar på att köra på den linjen om ingen har några andra synpunkter. Eller funkar det med helsyntet även om det sitter den äldre konan där och skulle en ny stålkona ta stryk på något sätt om man kör mineral? ska man öppna locket o kolla för att vara på den säkra sidan? sedan har jag en fundering på oljestickan, läste någonstans att man inte gängar ner den när man ska kolla nivån, men däremot på dom äldre skulle man gänga ner stickan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cobalt233 64 Postad 29 Mars , 2021 Någon här på forumen gav tipset att man kunde prova med en magnet 🧲 Jag vill minnas att dom sa att rätt olja var ganska viktigt beroende vilken kombo man hade. Gamla konan/nya olja. Nya konan/gamla oljan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wadin 0 Postad 29 Mars , 2021 Det får nog bli magneten så att man vet säkert... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 952 Postad 29 Mars , 2021 Läs denna tråd, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 501 Postad 30 Mars , 2021 I servicebulletinen som behandlar byte till den nyare växelkonan står inget om att man ska byta oljetyp när man byter kona till den nya typen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser