Gå till innehåll
tisdag 19 mars 2024
Perrr

GPS -alarm?

Rekommendera Poster

Hej, jag kanske inte är ny här, men kanske dum ihuvudet.

 

Finns det någon app som larmar om telefonen position ändras?

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Anchor watch

Anchor pro

Anchor zone alarm

Anchor! drag alarm

Anchor alarm for boaters

 

Nån av dom fyller säkert ditt behov.

 

Lämnar du båten behöver du 2 st.

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en gammal telefon med nummerskiva som ligger i en låda på vinden. Någon som har ett bra tips på vilken av lådorna det är?

  • Förvirrad 4

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
11 timmar sedan skrev Peter_K:

Jag har en gammal telefon med nummerskiva som ligger i en låda på vinden. Någon som har ett bra tips på vilken av lådorna det är?

Leta först i den gråa papplådan som är märkt med texten "gammal halvantik telekommunikationsutrustning". Jag tror att texten är skriven med en svart tuschpenna men kan missta mig på den punkten.📞

  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 minuter sedan skrev Georg_Ohm:

Leta först i den gråa papplådan som är märkt med texten "gammal halvantik telekommunikationsutrustning". Jag tror att texten är skriven med en svart tuschpenna men kan missta mig på den punkten.📞

OK, jag kollar - tack!

Nu när jag har funderat lite tror jag den funkar dåligt, för jag har ingen kopparlina längre. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
29 minuter sedan skrev Peter_K:

OK, jag kollar - tack!

Nu när jag har funderat lite tror jag den funkar dåligt, för jag har ingen kopparlina längre. 

Den ligger i den andra lådan.

 

 

Redigerad av ABC
  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Peter_K:

OK, jag kollar - tack!

Nu när jag har funderat lite tror jag den funkar dåligt, för jag har ingen kopparlina längre. 

 

34 minuter sedan skrev ABC:

Den ligger i den andra lådan.

 

 

Det kan ju vara Cu-tjuvarna som varit i farten igen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vill bara förtydliga min fråga här, den här tråden handlar ju om telefoner, så det är inte det minsta att avvika från trådskaparens ämne. 
Har jag hört...

  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med en burktelefon får man direkt koll på om telefonens position ändras.

image.png.4dbb498a92f985210838e27f45e1b583.png

Om du behöver ett larm på din flödesmätare som mäter i Gallon Per Second så tänk på att 1 US gallon per second = 0.00378541178 m3 / s.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Aha, nu fattar jag... 😂😂😂

 

Mitt inlägg var skämtet förstås.

 

Eftersom detta är ett båtforum så sammankopplade jag båt och mobil och hur dessa kunde samanvändas.

 

Dessutom hade jag precis läst en bra bok om ankring där bland annat detta togs upp.

 

Ber om ursäkt för min sena koppling, vilket iof gör det ändå roligare.🤣

 

Min erfarenhet och kunskap har raderat allt vad ego och prestige heter så jag triggas inte av underförstådda syrligheter, även om jag uppskattar dom.

 

Absolut, det var kul...😂

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Televerket tar inte sitt ansvar
DÅ MIN TELEFON varit ur funktion, har jag förgäves försökt få hit en reparatör. Inte nog med att dom ifrågasätter sitt ansvar för min telefonapparat; den impertinenta unga dam jag talade med föreslog att jag skulle ta med mig apparaten ifråga till närmsta "Teliabutik"! Vaförslag? Hur skulle det gå till? Inte nog med att den är tung att bära (bakelit, fenoplast, väger), den är ju till yttermera visso fast installerad i min hall, vilket man tycker att en Televerksanställd borde känna till. När jag med stort besvär lösgjort och medfört min defekta telefon till en sån där "Telia-butik", så visar det sig att dom varken kan eller vill reparera den. I stället erbjöd man mig att köpa någon sorts knappförsedd tvålask i skär och grå plastic! "DEN HAR ÄVEN telefonsvararfunktion", var det lama argument man försökte lura mig med, som om jag inte skulle vara kapabel att svara själv! Skulle jag behöva gå ut så gillrar jag upp en tjugofemöring på telefonapparaten; eventuell ringsignals vibrationer får denna att falla ner på hallbordet, vilket gör det enkelt att se om någon har ringt medan jag var ute. Denna metod har fungerat i alla tider, men skulle någon trots det ha svårt att få tag på mig föreslår jag att vederbörande skickar ett brev. 
Med hopp om bättring:

K. Stofil, världens främste bakåtsträvare.

  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hörde idag att skroten betalar 51 Skr kilot för koppar.

Så se upp för C- tjuvar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
30 minuter sedan skrev Lasse-L:

Hörde idag att skroten betalar 51 Skr kilot för koppar.

Så se upp för C- tjuvar

Vi använder nu muggar istället för koppar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
50 minuter sedan skrev Georg_Ohm:

Vi använder nu muggar istället för koppar.

Men bara 25 Skr för faten

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 minuter sedan skrev Lasse-L:

Men bara 25 Skr för faten

Dellenbanan, en elektrifierad normalspårig museiejärnväg har fått sin kontaktledning nedklippt vid några tillfällen, trots att spänningen var på, 16.000 volt lågfrekvent växelspänning. Inga lik hittades dessvärre utmed banvallen.

GS, Göteborgs spårvägar, och dess ökända banteknik, håller tidvis på att ersätta viktiga jordkablar, som ligger nedgrävda. Koppartjuvarna har setts gräva upp dessa och fästa dom i dragkroken på en fyrhjulsdriven pick-up och på så vid dra med sig många meter DNA-märkt kabel, men ännu har ingen åkt fast.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 timmar sedan skrev Jacques:

Aha, nu fattar jag... 😂😂😂

 

Mitt inlägg var skämtet förstås.

Nej, det har mer med hur frågeställaren själv beter sig i andra trådar att göra. Eftersom hen inte förstår när det förklaras för hen, så tänkte jag att man kanske kan visa..?
🙂 

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok, ja jag hade ingen koll.

 

Något ny här..

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...