Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024

Rekommendera Poster

Har plastat igen, med polyester, ett antal hål och vill att det ska bli en slät trevlig yta som håller ovanpå. Är det gelcoat med lite paraffin jag ska lägga på för att få samma finish som båtens vita däck?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Beroende på hur stora ytor som skall täckas. Är det bara små ytor (hål & dyl.) så är gelcoat filler ett bra alternativ. Däcket är ju vitt & då är det inga problem. Vit gelcoat filler finns som standard. Gelcoat filler finns på burk & tub med härdare. Blandas & spacklas på. Beroende på hur noggran man är så blir ytan blank & färdig direkt. 

Det finns även färganpassad gelcoat filler till en del båtfabrikat, väldigt bra att trolla bort stora repor med. Man fyller i repan/märket & slipar/polerar, blir osynligt, snabbt & enkelt.

Redigerad av SEASWIRL
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Jag fortsätter här.

Håller på att slipa bort all bottenfärg på båten. Förhoppningen är att gelcoaten ska vara fin och räcka att polera.

Båten är grön/vit och vad jag förstår det har man målat grönt först och sedan det vita (från fabrik).

Jag har nu slipat 1/4del och noterat att på två ställen lyser den gröna igenom. (3x20mm) så väldigt smått.

Jag vill ha en vit-kritvit yta som resten av skrovet. 
vilken produkt är lämpligast? 
Det är under och över vattenytan.

Det är helt slätt så inga skador som ska fyllas. Så produkten ska fästa på gelcoat.

 
Dom här produkterna har jag hittat.

Gelcoat

top coat

Gelcoat filler


 

Redigerad av Cobalt233

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...