Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
ZanderHunter

El diagram till Husky R6

Rekommendera Poster

Är det någon som vet var man kan hitta ett el-schema till en Husky R6. Skall montera en säkrings central vilket betyder att jag behöver veta vilka säkringar som passar för länspump, plotter, vindrutetorkare, USB uttag och lanternor...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 timmar sedan skrev ZanderHunter:

Är det någon som vet var man kan hitta ett el-schema till en Husky R6. Skall montera en säkrings central vilket betyder att jag behöver veta vilka säkringar som passar för länspump, plotter, vindrutetorkare, USB uttag och lanternor...

Säkringar är till för att skydda kablarna så att det inte blir bränd om det blir kortslutning.

 

Kolla vilken kabel som är klenast till varje säkring och välj storlek på säkring enligt tabellen.

post-100135-0-39211300-1451974742.jpg.57a443f8a47d4a8c69e70320c0fe3a77.jpg

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
8 timmar sedan skrev ZanderHunter:

Är det någon som vet var man kan hitta ett el-schema till en Husky R6. Skall montera en säkrings central vilket betyder att jag behöver veta vilka säkringar som passar för länspump, plotter, vindrutetorkare, USB uttag och lanternor...

Nu får du vara tydligare. Har du inte redan utrustningen monterad så att du kan se hur det är avsäkrat idag?

Elschemat borde finnas i bruksanvisningen. Så har det i alla fall varit på min R7 och R8.

 

Det beror ju givetvis vilken utrustning du har men på mina Huskies har det varit 10A för de sakerna du nämner. 2,5 mm2 kabel till länspump, 4 mm2 till dubbel USB, 2,5 mm2 till enkel USB och 1,5 mm2 till övriga.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såg nu i din Zipwakefilm att du har "elcentral" på din batterilåda. Det är ju bara att läsa av storleken på de automatsäkringarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 timmar sedan skrev Kane:

Nu får du vara tydligare. Har du inte redan utrustningen monterad så att du kan se hur det är avsäkrat idag?

Elschemat borde finnas i bruksanvisningen. Så har det i alla fall varit på min R7 och R8.

 

Det beror ju givetvis vilken utrustning du har men på mina Huskies har det varit 10A för de sakerna du nämner. 2,5 mm2 kabel till länspump, 4 mm2 till dubbel USB, 2,5 mm2 till enkel USB och 1,5 mm2 till övriga.

Tack för svar!

Jodå jag kollade i (den mycket tunna) manualen för båten och där finns elscheman. Det är bara det att dessa scheman är så extremt förminskade från en A3 (antagligen) så det är omöjligt att läsa.

Hursomhelst, problemet är nu fixat... 🙂

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
9 timmar sedan skrev Kane:

Såg nu i din Zipwakefilm att du har "elcentral" på din batterilåda. Det är ju bara att läsa av storleken på de automatsäkringarna.

Hej och tack för svar!

Japp, det löste mitt problem. Jag fick dock skruva bort automatsäkringarna från batterilådan för att kunna se men det kanske jag hade gjort ändå... 🙂

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
13 timmar sedan skrev Mackey:

Säkringar är till för att skydda kablarna så att det inte blir bränd om det blir kortslutning.

 

Kolla vilken kabel som är klenast till varje säkring och välj storlek på säkring enligt tabellen.

post-100135-0-39211300-1451974742.jpg.57a443f8a47d4a8c69e70320c0fe3a77.jpg

 

 

Hej och tack för svar!

Den där tabellen var riktigt användbar för framtida bruk. Stort tack! 🙂

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
14 timmar sedan skrev ZanderHunter:

Hej och tack för svar!

Den där tabellen var riktigt användbar för framtida bruk. Stort tack! 🙂

Testa googla "Nomogram".

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...