Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
Platon

Autopilot - från rorkult till ratt

Rekommendera Poster

Hej

Har bytt från rorkult till ratt på min segelbåt. Har sedan innan en Raymarine rorkults autopilot  -ST4000 från 2008. Någon som vet om det räcker med att byta drivenhet från rorkult till att istället bara köpa en drivenhet för ratt och koppla in den i samma ACU, fortfarande Raymarine? Känns onödigt att byta kontrollenhet och ACU och kompass då dessa fungerar utmärkt. Vill ändå inte heller koppla autopiloten i ett nätverk (försiktig)

tack på förhand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
20 hours ago, Platon said:

Hej

Har bytt från rorkult till ratt på min segelbåt. Har sedan innan en Raymarine rorkults autopilot  -ST4000 från 2008. Någon som vet om det räcker med att byta drivenhet från rorkult till att istället bara köpa en drivenhet för ratt och koppla in den i samma ACU, fortfarande Raymarine? Känns onödigt att byta kontrollenhet och ACU och kompass då dessa fungerar utmärkt. Vill ändå inte heller koppla autopiloten i ett nätverk (försiktig)

tack på förhand

Jag kan ha fel, men det låter lite underligt att du haft en ACU till ST4000...

Min på min gamla ST4000 rorkultspilot (dock betydligt äldre än 2008) satt all intelligens i kontrollenheten/displayen. Det enda som kompletterade var en fluxgatekompass.

Kan det vara en SPX-5 du har? Har för mig att de hade en separat elektronikbox.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...