Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Jag börjar bakifrån, epoxibehandling är något positivt och kan jämföras med rostskydds behandling på bilar. Skrovet blir något starkare och står bättre emot, att fukt tränger in i skrovet.

 

Pris är en svår fråga, och beror mycket på hur pass ny motorn är, samt båtens skick i övrigt. Ren gissning från min sida är ett pris från 60t till 100t.

 

BM 77 skall i första hand ses som en motor snipa även fast det förekommer båtar med mast och segel. Det finns en förarsoffa för två personer som fälls fram vid matlagning som finns undertill.

Redigerad av Peka67
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 minuter sedan skrev Peka67:

epoxibehandling är något positivt och kan jämföras med rostskydds behandling på bilar

Genialisk beskrivning! Den snor jag av dig. 🍔 (Jag hittade ingen bild på en tjuv så det fick bli en hamburgare i stället.)

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
9 timmar sedan skrev Peka67:

Jag börjar bakifrån, epoxibehandling är något positivt och kan jämföras med rostskydds behandling på bilar. Skrovet blir något starkare och står bättre emot, att fukt tränger in i skrovet.

 

Pris är en svår fråga, och beror mycket på hur pass ny motorn är, samt båtens skick i övrigt. Ren gissning från min sida är ett pris från 60t till 100t.

 

BM 77 skall i första hand ses som en motor snipa även fast det förekommer båtar med mast och segel. Det finns en förarsoffa för två personer som fälls fram vid matlagning som finns undertill.

Ok tack för info till en landkrabba.   Den var utsatt för 134 tkr men nu såg den ut att vara borta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
6 timmar sedan skrev LennartKristinehamn:

Ok tack för info till en landkrabba.   Den var utsatt för 134 tkr men nu såg den ut att vara borta.

Jag antar att du är ute efter en motorseglare, eftersom du ställde frågan här. Personligen tycker jag att det finns alternativ i samma prisklass som är bättre, och som seglar ganska bra. Två förslag att titta på, är Poca 26 från Danmark (min favorit) samt Solvigg 26. Båda har dubbla styrplatser  

Screenshot_20210312-122824_Chrome.thumb.jpg.49eeafe971b181bf641cc3fb4a74410d.jpg

Poca 26 på kryss

Redigerad av Peka67

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...