Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
skippeer

Vakuumförpackare för mat och reservdelar - modellval?

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)
8 timmar sedan skrev sajjen:

Jag tror inte att elspis måste vara orealistiskt, jag tänkte också prova i sommar. Men 2500kWh/år blir 7kWh/dygn, inte 0,7.

Oj, sååå enormt klantigt. 😬

Tack för att du uppmärksammade felet.

 

Som tur är kunde jag ta bort inlägget så jag hoppas ingen blev lurad av min optimistiska beräkning.

 

 

Redigerad av Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har den gamla varianten på V2860, den är riktigt bra.
använder den egentligen bara för att packa och frysa köttet från jakten.
Är bra med en med rulle i , använder oftast standardpåsarna men ibland kan en rulle där man själv kan välja storlek vara super.
Spetsiga saker sticker lätt hål på påsarna, tex benpipor eller så.

Obs, köp vakuumpåsar som har ett kryssmönster i sig.
Vissa har bara ränder och då vill gärna safter från maten sugas upp i maskinen och förstöra svetsskarven, man man kryssmönster så vill gärna ribborna på tvären stoppa saften från att vandra så långt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Sent svar, men ändå

Om man har frys och tillräckligt med ström för att ha den igång så är det nog rätt onödigt med en vakuumförpackare också.

Vi har inte frys och tycker att det är en bra grej att kunna förlänga hållbarheten på mat som vi lagar i förväg inför längre seglingar. Vi vakuumförpackar  en del torrvaror också, främst för att inte få mjölbaggar eller liknande, och så vet man att det håller sig tort. Har inte en susning vad det är för fabrikat dock. Ett annat tips om man inte har frys är att göra egna konserver i en tryckkokare. Funkar utmärkt med köttfärssås och div grytor.

Redigerad av GroundControl

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2021-03-09 vid 08:39 skrev Gaidin:

Har själv en vakuumförpackare och Mackey skall få prova den antingen han vill eller inte :)

Jag har prövat lite sous vide i vanlig plastpåse eller i originalförpackning.

Det är ju riktigt bra när man ska grilla lite revbensspjäll, fläskytterfilet och lammstek till 10-15 personer. 10 - 15 minuter på grillen så är allt klart.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...