Gå till innehåll
tisdag 19 mars 2024
Aventyr

Seaflo Eltoa - är det ett bra köp?

Rekommendera Poster

Hej 

tänker byta ut min manuella Jabsco toa mot en eltoa. Funderar på Seaflo som Seasea säljer. Bra pris jämfört med många andra. Är det någon därute som har erfarenhet av denna toa? Bra eller dåligt köp?

 

7D03AE35-58CD-4AF4-8A31-55374AAC0FC8.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan skrev Georg_Ohm:

Det är nog inget fel på den.

Men du kan ju bara köpa själva pumpen och behålla porslinet, Då sparar du 1200 kr.

Jo det är en möjlighet. Men locket är sönder samt så läcker stolen i nedre delen. Så därför blir det billigast att köpa en helt ny toa.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
32 minuter sedan skrev Aventyr:

Jo det är en möjlighet. Men locket är sönder samt så läcker stolen i nedre delen. Så därför blir det billigast att köpa en helt ny toa.

Ok. Förvisso finns det lock och packningar också att köpa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köp hela toan då det inte bara är till att byta själva pumpen. Jag gjorde det misstaget och fick åka in och köpa hela toan istället. Nu har jag ingen annan erfarenhet från eltoa än denna men den fungerar bra men för en hel del väsen när den spolar. Men det kanske alla gör?

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan skrev SeaMaster560wa:

Köp hela toan då det inte bara är till att byta själva pumpen. Jag gjorde det misstaget och fick åka in och köpa hela toan istället. Nu har jag ingen annan erfarenhet från eltoa än denna men den fungerar bra men för en hel del väsen när den spolar. Men det kanske alla gör?

Mer eller mindre, det finns ju tystare toaletter, nen i helt andra prisklasser. Om man  nu bortser från diverse mulltoaletter, som är knäpptysta.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan skrev SeaMaster560wa:

Köp hela toan då det inte bara är till att byta själva pumpen. Jag gjorde det misstaget och fick åka in och köpa hela toan istället. Nu har jag ingen annan erfarenhet från eltoa än denna men den fungerar bra men för en hel del väsen när den spolar. Men det kanske alla gör?

Tack för rådet. Det är precis vad jag ska göra. Att repa och uppgradera den gamla toa till el blir lika kostsamt som att köpa en ny. 
Vad jag läst på mig är att alla eltoaletter verkar väsnas, förutom de dyraste modellerna. Så det är bara att gilla läget 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...