Gå till innehåll
tisdag 19 mars 2024
Brunnsviken

Mercruiser Service Manual #6 och #10

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Det här kanske borde vara i köp och sälj, men det är ingen annons än utan mer för att kolla intresse.. Om ni blir för arga på mig så flyttar jag tråden!

 

Är någon intresserad av Mercruiser Service Manual #6 (Sterndrive Units R / MR / Alpha One / Alpha One SS) samt #10 (Marine Engines GM 4 Cylinder)? Det går att ladda ner de här gratis numera, men de jag har är de officiella verkstadsmanualerna på papper samt i en plastpärm. Mycket enklare att hantera än en utskrift på kontorspapper. Jag vet, för jag hade en sån i reserv.

 

Kanske finns någon med en gammal Mercruiser 4 cyl och Alpha One som behöver mecka? Jag har inte kvar båten som behövde de här manualerna.

 

IMG_0808.thumb.jpg.698f111cc1f9391f289d3eb87cdf194e.jpg

Redigerad av Brunnsviken

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Behöver du nya inbundna till någon annan mercruiser så hojat till. Jag har tryckt och bundit in en del. Laminerade även några sidor för att kunna ha om man dräller med olja etc. 🙂

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
37 minuter sedan skrev Pirayan:

Behöver du nya inbundna till någon annan mercruiser så hojat till. Jag har tryckt och bundit in en del. Laminerade även några sidor för att kunna ha om man dräller med olja etc. 🙂

Nej poängen var att du ska köpa mina! 😄 Jag har bytt till Yamaha utombordare för att jag ledsnade på 25 år gamla inombordare med tillhörande båt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
30 minuter sedan skrev Brunnsviken:

Nej poängen var att du ska köpa mina! 😄 Jag har bytt till Yamaha utombordare för att jag ledsnade på 25 år gamla inombordare med tillhörande båt.

Nej nej, du har bara köpt fel motor 😅

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Pirayan:

Nej nej, du har bara köpt fel motor 😅

Jag återkommer säkert till marinmekandet när jag gått i pension och har tid att bosätta mig i motorluckan 😎

  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På förekommen fråga: här är de specifika modellerna som täcks i manualerna. 

90A6F4AD-04D7-4027-824A-56B25A31ADC2.jpeg

B55D22ED-1AFA-4E86-AFE7-EC43D71D6AB4.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...