Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Magnus60

Dekaler strips.....

Rekommendera Poster

Hej

Behöver nya dekaler till min bella 850, någon som vet vart man kan köpa sådana?. Har kollat med marindepån och dom kan beställa dessa från  Finland men tycker dom var väldigt dyra,

Tacksam för förslag...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Dekaltrim är en firma, men det finns fler.

 

Dekaltrim har färdiga dekaler för din båt, ja kanske, kolla länken!

 

Jag var i vintras i kontakt med tre olika dekalfirmor, jag skulle ha två laserskurna dekaler på 5,8 meter till min båt, det skulle bli rätt dyrt, omkring 3500 kr, dekaltrim gav det lägsta priset.

Nu väljer jag att köpa strips i rätt färg och lappar och lagar befintliga dekaler där dessa gått sönder.

R5a.jpg.4072e574944f31e530570c61d7c3ca6a.jpg

Ja du ser hur mina dekaler ser ut, nackdel med att ha en uddabåt.

Redigerad av Georg_Ohm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dekaltrim kan säkert ordna dekaler men var noga med att inspektera dem innan montering, de jag monterade satt inte rakt på underlagstejpen vilket orsakade en liiiten ”snedhet” i dekalen då det var 2st stripes. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har beställt nya dekaler till min båt från Skylt & Text 4Sign (skyltotext.se). har fått ett pris, ca 1200:- för styrbord & babord sida, Det är klart att det är inte gratis men jag vill ha allt som original & då får det kosta.  Det är ju ändå en spottstyver jämfört med båtens pris.

Swirl-18.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska man bar aha enfärgat och hyfsat enkelt så kan man köpa eller t o m få spillbitar. 

Jag tog typ smörpapper som jag tejpade över dom gamla dekalerna. Gnuggade lätt med krita. Sedan la jag över smörpappret över den vinyl jag fått och sedan skar jag löst med skalpell. När det sedan va klart så applicera  jag det på båten. En del pyssel men det blev gratis och helt okej, 

 

Ska testa nå snarlikt med mina Express-dekaler men ska testa att fota, lägga på konturlinje i photoshop för att sedan printa på vinyl. Har storformatsplotter på jobbet som jag inte testat för endamålet. Ska bli spännande. Sedan är de "bara" manuellt skära efter linjerna. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Eftersom jag vill ersätta mina med exakt likadana så blir din metod lite svårt även om den verkar bra. Så här ser dom ut som jag låtit tillverka. Dom är ca. 120 cm x 45 cm. & sitter på sidorna på båten.

Striper 406x1219.jpg

Redigerad av SEASWIRL
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...