Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Georg_Ohm

Måla om AQ-drev?

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Trilux 33 finns bara vad jag har sett som vanlig färg sen finns ju Trilux propeller på sprayburk men den innehåller inte ens hälften så mycket koppartiocyanat som Jotun VK på sprayburk som är den som innehåller mest av "drevbottenfärgerna".

Vill man maxa så tar man som jag skev tidigare Jotun Nonstop VK, grå eller vit på burk som har den högsta halten av koppartiocyanat. Hempels Mille, vit funkar också på drev men den har jag inte testat själv.

Men du har säkert läst det själv på KEMI´s hemsida ☺️

Redigerad av Makro
lade till länk

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns det något hållbart skydd mot alger som är transprant & hållbart (i alla fall under 1 säsong)? Jag skall strippa hela drevpaketet & få tillbaka det som i nyskick. Hur det ser ut under bottenfärgen vet jag inte men det får jag ta itu med när bottenfärgen är borta & jag vet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det sägs att Propspeed ska funka men är en dyr historia som du ser så jag vet inte om resultatet matchar priset, men @Capitan som nämnt Propspeed i en annan tråd kanske har mer info?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Just nu skrev Makro:

Det sägs att Propspeed ska funka men är en dyr historia som du ser så jag vet inte om resultatet matchar priset, men @Capitan som nämnt Propspeed i en annan tråd kanske har mer info?

Och kanske Hempels Silic One som @Georg_Ohm använder är nog så bra?

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, detta måste undersökas. Propspeed kanske trots alls inte är så dyrt. I Prospeed-serien verkar bara Lightspeed kit, genomskinlig behandling för undervattensbelysning vara det enda som är transparant. Pris: 495 SEK ink moms. Jag hittar inte hur mycket förpackningen innehåller & hur stor yta det täcker. Får forska i detta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2021-03-04 vid 08:33 skrev Makro:

 

 

Här i Florida på de stora varven säger alla att det funkar och det används på allt jag sett som står på land och får av botten, roder, propellrar

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...