Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Jonas85

Ryds 628

Rekommendera Poster

Hej!

 

Helt ny på forumet men har några frågor om min Ryds 628 som säkert någon vis på.forumet har koll på. Gäller väl inte specifikt R628 men kanske säger lite om kvalitén.

 

Båten är en mid C så har stolsöverdrag på stolarna. Problemet är att dessa ändå blir fuktiga, speciellt på hösten. Kondens eller så släpper överdraget igenom, dvs för tätt eller inte alls tätt. Nu har stolarna tappat lite av färgen där de varit som blötast och överdraget legat emot. Någon som har förslag på hur man kan åtgärda det eller är det nytt som gäller?

 

Någon annan som haft problem med kvalitén på senare Ryds båtar. 

 

Lägger in en bild så förstår ni vad jag menar..

 

DC2405C8-0122-40F1-A1BB-4944516279A7.jpeg

EA554358-D8A5-4D69-819B-080EF5C7E58E.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eftersom du har haft överdrag och stolarna inte går att stuva undan för väder och vind bör dom definitivt stå emot blekning/missfärgning bättre. Vänd dig till ÅF eller Ryds direkt med en reklamation. Ett annat tips framöver kan vara att skaffa ett pulpetöverdrag så får stolarna lite mer luft (om det finns till denna modell). Tidigare i år var det en tråd om att gelcoten spricker på vissa ex. 

 

 

För egen del är jag väldigt nöjd med min 10 år gamla Ryds 23 DC. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske inte bara jag som har lite kvalitets problem med nyare Ryds 🤔

Hade även en spricka i plast runt handtag/mugghållare. Små saker men som ändå stör och bör hålla.

Skulle vilja ha direktkontakt med Ryds men de hänvisar enbart till återförsäljare på hemsidan.

 

Hade tidigare en Ryds 20 DC från -07 som jag var riktigt nöjd med.

A4717EB1-17F3-4111-AB06-1E767441A2FF.jpeg

D86EEDB7-B28D-4640-811D-8D2E17C1E039.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, jag har en 628 mid-c som jag haft en sommar. Jag är nöjd med båten i stort, men det är en hel del småproblem som stör lite. Dock är ÅF så långt väldigt supportande och bjuder bl.a. på första servicen och vinterförvaring för mina besvär. Men man vill ju först och främst ha en båt som håller måttet och hoppas att jag blir nöjd framöver.

 

Jag skulle verkligen uppskatta om du kunde hålla oss uppdaterade kring hur det går för dig. Lycka till!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena

 

Skickade precis ett mail till en ÄF och försökte ingående förklara mina problem och hur Ryds/de ställer sig till det.  Återkommer med svar när de återkommer.

 

Tackar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Sent svar...

 

Yes, fick svar från Ryds. Men eftersom garanti gått ut så återkom de med en prislista..

 

Provade dock att tvätta överdraget på stolen som blev helt okej.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...