Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
mae223

Bensin pumps membran material.

Rekommendera Poster

Har en utombordare till jollen. Suzuki 7.5hp från 1977. som går bra när jag pumpar på blåsan. så jag tänkte byta membranet i bränsle pumpen. Men den kostar 750kr. så jag funderar på att göra ett membran av något. har gjort det till en annan motor av en bit press en gång, det höll en sommar. 

tips på material ni använt?.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har du vänt dig till rätt forum, här är många som inte vill betala för vad saker kostar. Vill du komma undan utan kostnad så gör som tidigare trådskapare.

Sök upp något trafikdödat vildsvin och ta en bit tarm.🤮 men gratis.😀

Redigerad av Jorgen01
  • Haha 1
  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte heller något svar på TS fråga men båtägare är inte en ekonomiskt homogen, (välbetald), grupp. 
Alla kan eller vill inte glida in i båt affären och flasha upp guldkortet och säga köstar det så köstar det och betala 750 spänn för en bit gummi som kanske kostar en tia att producera.
Jag har ingen aning om det är så i detta fall men har full förståelse för att folk inte vill eller kan betala för ibland löjligt överprisade delar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken typ av pump har du? Ihopbyggd med förgasaren, skruvad mot blocket eller ansluten med slang till blocket/vevhuset?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag behövde membran till värmare kom jag fram till att det var neopren. Tyvärr hittade jag inte något tillräckligt tunt, men det finns naturligtvis så leta på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att det är just membranet?

Delvis igensatta sil i tanken och innan pumpen kan ge samma symptom.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
31 minuter sedan skrev StyrmanKarlsson:

som kanske kostar en tia att producera.

Vem betalar konstruktören,maskinen,operatören,materialet,transporten och lokalen?

Är helt överens med tanken att lösa problem på ett billigare sätt om man själv kan.

Men ifrågasätta att behöva betala för yrkesfolks arbete vänder jag mig emot.

Att hantverkare byter tjänster med varandra, det tycker jag är ok.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
11 timmar sedan skrev mae223:

Har en utombordare till jollen. Suzuki 7.5hp från 1977. som går bra när jag pumpar på blåsan. så jag tänkte byta membranet i bränsle pumpen. Men den kostar 750kr. så jag funderar på att göra ett membran av något. har gjort det till en annan motor av en bit press en gång, det höll en sommar. 

tips på material ni använt?.

Hör efter hos industriförnödenheter de har gummiduk.

Men bäst är nog originalmembran som är bränslebeständigt.

Då kan du ju utesluta det felet om inte symtomen försvinner.

Redigerad av Jorgen01

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur stort membran ska du ha, några motorer har ju stora som är riktigt billiga, även vissa bilförgasare har membrans som lätt går att göra andra delar av.  https://www.marineparts.se/reservdelar/utombordare/tohatsu/motordelar/produkter/membran-branslepump-tohatsu-4-9-8-hk-rec16275/

 

Redigerad av Eile
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...