Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
Mackey

VARNING för japansk uppfinning - muama RYOKO

Rekommendera Poster

Äsch...

Allt går att sälja med mördande reklam. 

T o m konserverad gröt🤑

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag misstänkte att det var något skumt med den där. Lät lite väl bra - och är det för bra för att vara sant så är det sällan det heller.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Borde falla under falsk marknadsföring att kalla det en ny uppfinning. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om någonting låter för bra för att vara sant, så är det det, för bra för att vara sant.

Jag blev varnad av en kompis, köpte istället en traditionell fickrouter för knabbt femhundra kronor  och flyttade över ”hallonkortet” till den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det gäller dock inte Bitcoin och börsen. Dessa kan bara stiga!

Redigerad av Dava
Visst mått av ironi

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tänker att lösningen på alla sådana här försök till olika bedrägerier är att folk helt enkelt slutar vara så lättlurade. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

35 minuter sedan skrev Jacques:

Jag tänker att lösningen på alla sådana här försök till olika bedrägerier är att folk helt enkelt slutar vara så lättlurade. 

🤣 Jag förstår att det inte är allvarligt menat men det tände en gnista till eftertanke hos mig.

Du har rätt, det är så lätt att se hur dumt det är när man tittar på saker och ting med facit på hand.

 

Målgruppen de riktar sig mot är de som saknar kunskap om detta för att kunna förstå det omöjliga i upplägget. Den målgruppen är, när det gäller "mobil teknik", väldigt stor.

 

Rent generellt är tyvärr många, inklusive jag själv, blåögda och tror på vad folk och företag säger. Nu har jag inte hakat på det här men min utgångspunkt är alltid att det någon säger stämmer. Sedan får man utvärdera vad det är som sagts och där kommer sunt förnuft in. Men saknas kunskap finns inget att bygga något sunt förnuft på och då blir det svårt.

 

Det är rent för jävligt att man över huvud taget skall behöva värdera rimligheten i vad som sägs.

 

Sedan kan ju den som säger något vara okunnig, men det något helt annat

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...