Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
ASLJN

Sikaflex vs. Teakdecking Systems

Rekommendera Poster

Hej, ska nåta om ett teakdäck på min Storö 34 och står i valet av nåtmassa. Är det någon som har erfarenhet av Teakdecking Systems nåtmassa i förhållande till Sikaflex?

1-3116_Large-324x324.jpg

2800656A.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

?Sikaflex är väl det som man använder under bultar&beslag, så det inte droppar in. Dvs tätningsmassa. Vet inte direkt gummimassa som man lägger 1cm mellanrum teakribbor.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
40 minuter sedan skrev Perrr:

?Sikaflex är väl det som man använder under bultar&beslag, så det inte droppar in. Dvs tätningsmassa. Vet inte direkt gummimassa som man lägger 1cm mellanrum teakribbor.

 

 

Sikaflex finns i många varianter. 290i DC som @ASLJN visar bild på i sitt inlägg är en nåtmassa.

Tyvärr vet jag inte skillnaden på de två så jag lämnar över frågan till någon som vet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
51 minuter sedan skrev Perrr:

?Sikaflex är väl det som man använder under bultar&beslag, så det inte droppar in. Dvs tätningsmassa. Vet inte direkt gummimassa som man lägger 1cm mellanrum teakribbor.

 

 

Sikaflex är ett varumärke, ungefär som Loctite, 3m o.s.v.

Den marintätning som oftast används för det du nämner heter 291, nåtmassan har ett annat nummer. Och sedan finns ett hundratal "Sikaflex" till, med olika användningsområden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är nåtmassan jag menar och om någon har erfarenhet av den från Teak deck systems (SIS 440). Den lär inte behöva någon primer ...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...