Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Hybro

Avträde

Rekommendera Poster

 

Vart pissar Ni, när det brallar i? 

 

Inte i byxorna väl? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 minut sedan skrev Hybro:

Inte i byxorna väl? 

Försöker undvika det. 🤪

 

Är jag själv uppe och av någon anledning inte kan lämna för att gå ner är det hink som gäller. Aldrig direkt överbord när det tutar i, även om man är fler.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Easypiss...

 

Ned i självlänsen. 

 

Ska utvärderas till sommaren. 

 

 

 

IMG_20210206_110828.jpg

Redigerad av Hybro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 minuter sedan skrev Hybro:

Easypiss...

 

Ned i självlänsen. 

 

Ska utvärderas till sommaren. 

 

 

 

IMG_20210206_110828.jpg

Då får du gömma den ordentligt efter användning så man inte tar miste på den och öltratten.

 

Bra lösning annars!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Golfare lär ha nåt som ser ut som en typ klubba. 

 

Inte att slå b_llarna med dock. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Denna funkar sämre för män...

 

Screenshot_20210115_072831_com.android.chrome.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På toa nere i ruffen även om det skulle gunga och luta.

Om man kappseglar jolle får det dock bli i havet även om man inte ska kissa i havet.

Redigerad av per_62

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I allmänhet använder jag en toalett.

I nödfall, utomhus, pinkar jag i lä, inte i lovart.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
40 minuter sedan skrev Georg_Ohm:

utomhus, pinkar jag i lä, inte i lovart.

Fegis!

  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haver en plastflaska som jag skurit av halva halsen på.

Den går utmärkt att stoppa ner i galonbyxan. 🚾

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På min "hobbybåt" B/B Herkules haver vi en fast monterad tratt som går direkt ut i sjön.

K-märkta museibåtar är befriade från fekalier tank, men en sådan har vi. B)

https://msherkules.se/

http://www.tugboatlars.se/Herkules.htm

Uppstart maskin

Tvåtakts, 7 cylindrig Atlas Polar, typ M471.

Effekt 650/520 HK

Varvtal 375/300 v/min

https://www.youtube.com/watch?v=M_oIDgJ8CVk

Herkules6.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Knästående i sittbrunnen, ner i öskar eller hink. När det är klart går det överbord.

 

Redigerad av raol

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 Har ju båt där man valt funktion framför allt annat så även rätt avpassad höjd på disko. Brukar dock inte göra det ihop med matlagning när ungarna hungrigt väntar.   

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Här är en lösning av Unisexmodell, som man inte missar att träffa då båten kastas omkring i vågor och vind. 

image1.jpg

Redigerad av Seawolf

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En tjejbesättning vid ett Gotland Runt frågade om vi killar hade något tips om hur vi pinkade när det brallade i och det var svårt att gå ner i kabinen.

Vi svarade att vi drog ner brallerna (ofta 2-3 lager) och sedan bara pinkade i sittbrunn...

Efter seglingen kom de ombord och tackade för tipset, det hade funkat för dom också!

Oftast blir det ju utspolat efterhand när sjön bryter över båten....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Angående bogserbåten Herkules (och att tömma blåsan):

 

För flera år sedan låg vi vid den inre av Huöarna, där i spiltan vid den lodräta granitväggen.

Det var som vanligt en hel del andra båtar där. Det grillades, men vi hade köpt havskräfta (alltid i singularis oavsett antal). Solen började bli röd och signalerade därmed att den var påväg nedåt. 
Det började tränga på, och samtidigt som jag skulle gå över berget hör jag @Lasse-Ls Herkules omisskännliga motorljud. Nu var blåsan mer än välfylld, men jag ville se bogserbåten i sundet eller kanalen mellan huöarna och fastlandet. Jag hörde tydligt motorljudet, men inte fasiken såg jag nån båt... och den borde ju vara i kanalen nu eftersom jag så tydligt hörde den, men ingen bogserbåt eller annan båt i sikte.
 

Fick iallafall tömt urinblåsan, i lä. Går tillbaka och nu hör jag ljudet igen, men nu låter det annorlunda, en annan gammal båt? Njae låter mer som en antik traktor, Lanz Bulldog eller liknande, alla vet väl hur en sådan tändkuletraktor låter?

En sådan traktor man startar genom att lossa ratt och rattstång för att sätta i ett ”hål på sidan” och dra runt motorn med... Nej, inga K-märkta båtar, absolut inga traktorer och inte ens någon tändkulemotor. Då blåser S/S Bohuslän för back i maskin, tre korta... inte heller den båten synes, och varför i herrans namn skulle den backa just här?


När jag som bäst funderade på om jag hade ljudhallunicationer fick gåtan sin lösning.

Ett sällskap på andra sidan den lilla viken hade en så kallad ”bergsprängare” i begreppet ”portabel kraftfull radio och CD-spelare (sannolikt också utrustad med en kassettbandspelare)” och man bjöd inte på AC/DC ”Highway to Hell” eller Lips n’ cooperateds ”Funkytown”, utan det spelades valda spår från CD-skivor inköpta i Lysekil veckan innan då det där var ”Tändkulans dag” där man inköpt CD-skivor med berömda tändkulemotorer och ett urval av olika ångvisslor i HI-FI stereo!

 

Litet senare återställdes oordningen då man istället spelade bland annat ”Mellan Domus och Paley” och ”Jag trivs bäst på öppen anstalt, nära dörren vill jag bo” och fixade därmed spontan allsång. Sedan tystnade det samtidigt som det var läggdax för de små barnen och de överåriga pensionärerna.

 

 

Redigerad av Georg_Ohm
  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jomenvisst har Herkules ett underbart ljud.

Du / alla är välkomna att bli medlemmar och dela glädjen med att få hjälpa till ombord.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 minuter sedan skrev Lasse-L:

Jomenvisst har Herkules ett underbart ljud.

Du / alla är välkomna att bli medlemmar och dela glädjen med att få hjälpa till ombord.

Tack för erbjudandet!

Men jag kan istället låna ut overaller och andra arbetskläder i de flesta olika storlekar, för olika arbetsinsatser på andra K-märkta fordon, en del med ”träbåtskälnsla” och tryckluftsvissla, 

 

42A40DFA-E191-4216-A7B3-6EABE5BD42D7.jpeg.b2d43e554a54a6ac9a007f659cf2b8af.jpeg

 

Pling, pling!

Redigerad av Georg_Ohm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
14 timmar sedan skrev Larsakelarsson:

En tjejbesättning vid ett Gotland Runt frågade om vi killar hade något tips om hur vi pinkade när det brallade i och det var svårt att gå ner i kabinen.

Vi svarade att vi drog ner brallerna (ofta 2-3 lager) och sedan bara pinkade i sittbrunn...

Efter seglingen kom de ombord och tackade för tipset, det hade funkat för dom också!

Oftast blir det ju utspolat efterhand när sjön bryter över båten....

Så gör jag också, men inte min fru.

Nu är det ju bara jag - av oss två - som seglar ensam så frugan har aldrig något behov av att inte går på den vanliga toan.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...