Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Bandoola

Båtar liknande Örnvik 470/510/540 Cruiser?

Rekommendera Poster

Halloj!

Har gått och förälskat mig x3 - och de heter Örnvik 470c, Örnvik 510c och Örnvik 540c.

Vad som motiverar kärleken är en smidig båt där både fritidsfiske och övernattning är en möjlighet. 

Det som gör just dessa pärlor bättre än andra DC/Cabin-båtar (i alla fall som jag funnit) i prisklassen 80 000:- till 150 000 :- är en mindre klaustrofobisk cabin. 

Men de spelar såklart svårflörtade/svårhittade så min fråga är:

Vad finns det annars för DC/Cruiser båtar med en något "högre-till-tak" cabin i den prisklassen (ge och ta några tusenlappar)? 

Har ju sett Ryds 435fc men då jag är 187cm känns den utesluten. 

Eller såklart om någon tröttnat på sin Örnvik/Quicksilver och/eller båtlivet så lägger jag gärna ett bud! :)

Allt gott!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du nämnde Ryds 435FC. Den modellen finns också som 485FC och 535FC, samma utseende men bara större. Kanske 535:an skulle passa dig. Jag har en 485:a och är 176 cm, och kan nätt och jämnt ligga raklång i ruffen. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
23 minuter sedan skrev MarkusF:

Du nämnde Ryds 435FC. Den modellen finns också som 485FC och 535FC, samma utseende men bara större. Kanske 535:an skulle passa dig. Jag har en 485:a och är 176 cm, och kan nätt och jämnt ligga raklång i ruffen. 

Oh det hade jag ingen aning om faktiskt. Jag måste erkänna att jag inte är ett superstort fan av någon av Ryds FC rent estetiskt men förstår att det är otroligt smidiga och prisvärd. 

Hittade även Galeon Galia 485 och 530. Otroligt snygga men såklart helt omöjliga att få tag i här i Sverige...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du får nys på din 540 C så blir du kanske lika nöjd som jag. Bredden är den stooora skillnaden mot d flesta andra i den längdklassen. Finns en på Blocket komplett med reg släp o 115hk 4T nu

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...