Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
Fredrik-J-Lindkvist

Icom IC-M93D kanalerna F1 och F2.

Rekommendera Poster

Hallojs!  

 

Köpte nyligen en ny handhållen enligt rubriken. Funderar nu på varför jag bara har F3 i kanallistan medan F1 och F2 saknas. 

Är det någon som vet hur jag kan få in F1 och F2 i manicken? 

 

Tack på förhand!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

F3 får användas av fritidsfiskare (om jag inte minns fel). Om apparaten såldes för fritidsanvändning kanske butiken tyckte att F1 och F2 inte behövdes.

Kolla med butiken, de kanske kan lägga in kanalerna om de inte skulle varit med från början.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Just nu skrev Fredrik-J-Lindkvist:

Hallojs!  

 

Köpte nyligen en ny handhållen enligt rubriken. Funderar nu på varför jag bara har F3 i kanallistan medan F1 och F2 saknas. 

Är det någon som vet hur jag kan få in F1 och F2 i manicken? 

 

Tack på förhand!

Det finns oftast någon specifik konfigurationsinställning som inte presenteras i manualen.

 

Garmin har t.ex. en "hemlig" konfigurationsaktivering som jag fick mailad när jag inte hittade fritidsbåtskanalerna i min VHF. Där fanns en massa olika landsvarianter på aktivering av olika kanalpaket. Garmins anvisning är enligt den bifogade filen. Du kan ju testa och göra något liknande med din apparat. Har du tur så kommer du in i någon dold meny. Har du inte tur så är det bara att fortsätta söka.

 

Det är säkert detsamma hos ICOM. Om du inte får något svar här eller hos butiken så maila dem.

 

Programming the VHF 100i and VHF 200i Using the Radio.pdf

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan skrev McLasse:

F3 får användas av fritidsfiskare (om jag inte minns fel). Om apparaten såldes för fritidsanvändning kanske butiken tyckte att F1 och F2 inte behövdes.

Kolla med butiken, de kanske kan lägga in kanalerna om de inte skulle varit med från början.

 

1 timme sedan skrev Lintott:

Det finns oftast någon specifik konfigurationsinställning som inte presenteras i manualen.

 

Garmin har t.ex. en "hemlig" konfigurationsaktivering som jag fick mailad när jag inte hittade fritidsbåtskanalerna i min VHF. Där fanns en massa olika landsvarianter på aktivering av olika kanalpaket. Garmins anvisning är enligt den bifogade filen. Du kan ju testa och göra något liknande med din apparat. Har du tur så kommer du in i någon dold meny. Har du inte tur så är det bara att fortsätta söka.

 

Det är säkert detsamma hos ICOM. Om du inte får något svar här eller hos butiken så maila dem.

 

Programming the VHF 100i and VHF 200i Using the Radio.pdf 22 kB · 2 downloads

 

Ska svänga förbi butiken och kolla med dem nu i veckan. Tack för tipsen! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...