Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Clerence

Nimbus 340 Commander sökes

Rekommendera Poster

Bästa motorbåtsvänner, jag söker med ljus och lykta efter en Nimbus 340 Commander till den kommande säsongen, 2021.

Vitt skrov och i bästa möjliga skick förstås.

Är det någon som känner till en ägare av denna båt?

I så fall är jag öppen för att dela ut en hittelön till den som förmedlar en kontakt som i sin tur leder till affär.

Commander.jpg

  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inget annonstips, men vi hade en 340 Commander mellan 2010 och 2015, väldigt fina båtar på alla vis, rekommenderas varmt!

 

IMG_3498.JPG

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Clerence:

Bästa motorbåtsvänner, jag söker med ljus och lykta efter en Nimbus 340 Commander till den kommande säsongen, 2021.

Vitt skrov och i bästa möjliga skick förstås.

Är det någon som känner till en ägare av denna båt?

I så fall är jag öppen för att dela ut en hittelön till den som förmedlar en kontakt som i sin tur leder till affär.

 

Det var väl så att Strorebro tillverkade/tillverkar? väldigt snarlika sådana båtar, 435 Commander, om dom tog över rättigheterna eller tillverkade parallellt vet jag inte, men det borde ju ge dig större chans att finna din drömbåt. Klart 435 Commander är ju större och så dyrare, så den kanske faller utanför ditt tycke och budget.
(Det finns idag tre annonser med 435 Commander på Blocket)

Redigerad av Georg_Ohm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Va kul att det verkar vara liv i forumet. Tack för svar!

Blocketbåten har jag givetvis kontakt med men den försäljningen verkar allmänt oklar.

Det är just det lilla formatet jag söker så både Nimbus 380 C och Storebros modeller blir för stora. 

Jag har inte lyckats få någon uppfattning om hur många 340 C som tillverkades men de är utan tvekan ganska sällsynta. 

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Stephan_D:

Inget annonstips, men vi hade en 340 Commander mellan 2010 och 2015, väldigt fina båtar på alla vis, rekommenderas varmt!

 

IMG_3498.JPG

Kul att höra! Får jag passa på att ställa en fråga till dig med faktisk erfarenhet. Uppgifter om topp- och marsfart är väldigt varierande. Vad säger du? På äldre Nimbus-båtar jag haft har bog- och akter "trusters" varit lite underdimensionerade. Hur upplevde du dom? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
49 minuter sedan skrev Clerence:

Kul att höra! Får jag passa på att ställa en fråga till dig med faktisk erfarenhet. Uppgifter om topp- och marsfart är väldigt varierande. Vad säger du? På äldre Nimbus-båtar jag haft har bog- och akter "trusters" varit lite underdimensionerade. Hur upplevde du dom? 

Toppfarten låg väl runt 23 knop om jag minns rätt, som gammal seglare så var en marschfart på 7-8 knop alldeles lagom, tyst och lugnt med D6:an dovt mumlande någonstans långt ner, man hinner se något och spiller inte ut kaffet heller i den farten.

 

I 99% av fallen funkade thrusters alldeles utmärkt, men vid ett tillfälle räckte de inte till pga. hård vind, med en hel del trassel som följd, en lärorik övning som jag helst inte gör om...

 

Vi köpte vår båt i Tyskland, bättre skick och bättre pris.

 

Litet filmklipp finns här:

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en men den är inte till salu. 

Vi har haft våran 2 sommrar och är väldigt nöjd med den.

Gillar att den bara har en motor och axel. kompenserar det med både bog och häckpropeller.

 

Jag har lagt upp en facebook grupp för modellen .  

 

https://www.facebook.com/groups/2704689996225598

 

//Göran

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns dessa med två motorer också?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Zwen:

Finns dessa med två motorer också?

Jo, men mer ovanliga.

 

Jag tyckte det räckte gott med en motor, billigare underhåll och mer utrymme i motorrummet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...