Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024

Johant99

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    8
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Johant99

  • Placering
    Kadett
  1. Hej Är nyfiken på hur det gick med åtkomsten då min bränslepåfyllingsslang börjar bli dålig och skulle behöva komma åt tanken.
  2. Jo nu har man provkört igen och nu funkar det, slangen mellan sjövattenfiltret och bottengenomföringen byttes och sedan funkade det fint :-) Synd att amn inte bytt den tidigare men det syntes inte på eller i den att det var något fel men skulle tro att den släpp invändigt och sugsihop vid körning.Nu kan man med gott samvete tupp den för säsongen! Tack för alla tips //Johan
  3. Jo du Mattias det är allt den båten köpte den för 4år sedan i Stockholm och vet att Nisse som tidigare ägare hette köpt den i Karlshamn. Det som gör det ännu mer intressant är att förra sommaren knackade det på båten i vår hemmahamn i Hunnebostand då kom det en herre som tydligen byggt båten och när han sålt den gjorde han det till Karlshamn så nu är cirkeln sluten :-) Hälsa din kompis att han gjort ett fint jobb med stripningen!! Mvh Johan
  4. Tack för tipset får kolla cirkulationspumpen och även avgaskröken! //Johan
  5. Har inte haft impellerhaveri utan detta fel uppstod från en säsong till en annan utan något direkt mekande i övrigt utom renovering och provtryckning av spridarna men det skall ju inte ha någon betydelse. Får nog bli att kolla avgaskröken. Ja jag kunde startat en ny tråd men eftersom jag har ett identiskt problem tyckte jag att det passade att utnytja den tråd som redan fanns med diverse tips o trix. //Johan
  6. Jag har samma problem på min 41B så tips på felorsak emottages tacksamt. Har hittills haft loss och lämnat in värmeväxlare, oljekyl, samt insatsen till intercoolern byte av termostater samt slang till sjövattenpump. Har inget problem med övertryck i kylsystem eller grå olja så tror inte att det är topplockspackningen som gett upp. Börjar även ryka grått när varvtalet kommer till 2300-2400 rpm. Vet att det var lite rost i avgaskröken kan det göra så att jag får dessa symtom?
  7. Kontramuttern är inte lös det vet jag men det kan vara vatten i förfilter skall kolla det tack för tipset!
  8. Jag har fått ett litet problem med att tomgången sjunker ca 200 RPM. Efter att jag använt båten under 1 vecka på semestern så blev jag tvungen att justera upp tomgången då den blivigt lägre under ca 2 timmars konstantkörning. Samma sak inträffar 3 veckor senare (har inte justerar mellan dessa 2 tillfällen). Är det någon som kan ha koll på vad det kan vara?
×
×
  • Skapa nytt...