Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024

Bittan

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    118
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Bittan

  • Placering
    Örlogskapten
  1. Var nära att köra på en som kom upp precis framför skotern i höjd med Fjäderholmarna ute i farleden, blev lite paff när det dyker upp ett sälhuvud precis framför en men han som tur va styra undan denna vackra varelse. På denna bild så var det inte någon säl men man brukar på tävlingar styra undan liknade saker i vattnet. /Robban Senast ändrad av Bittan | 13 november 2010 | 13:14
  2. Låter inte som någon dum ide det är precis så vi gör vi som kör vattenskoter vi sköljer även ur motorn med färsk vatten då vi kört i sötvatten för att få bort alger och skit som även finns i mälaren. Vi kör ju även igenom glykol inför vinterförvaringen för att motorn skall må bra även om den står i varmgarage. /Robban
  3. Seawolf jävlar vad du går på, tråden fick nog en lite annan vänding än vad Mg hade tänk sig men så länge de inte låser eller tar bort tråden så får de ta till sig det som skrivs och förhoppningsvis gör något åt saken. Konsumenten går kanske att lura ett tag men tillslut så inser de flesta att de går och köper en reklam tidning för dyra pengar då den kanske igentligen skulle vara gratis. Snart är den enda läsbara tidning Kalle Anka och Bamse som man läser för ungarna där finns det inte så mycket reklam än. Senast ändrad av Bittan | 15 oktober 2010 | 22:19
  4. Intressant nu är den inte klistrad längre högst upp pga detta blev en missnöjes tråd om båttidningarna så då släppte de ner den så att den sakta men säkert försvinner ner i forumet och glöms bort. Senast ändrad av Bittan | 14 oktober 2010 | 00:04
  5. De flsta av båttidningarna som ligger under LRF Media är trevlig läsning under vintern. Det jag däremot stör mig på är så fort någon av tidningarna tar upp ämnet vattenskoter åkning eller tester så är det enormt mycket fakta fel i texterna plus att vissa artiklar kan man undra om inte det är leverantören av ett visst märke som betalat en viss peng för innehållet för det känns knappast som om testen är gjord av en oberoende testpilot pga rädslan att förlora reklam intäkter till tidningen. Testerna är ofta gjord av en person som normalt inte ens åker vattenskoter. Då är det ju helt klart att allt som han/hon sätter sig på går utav bara den och av ren fartblindhet så missas en hel massa bra eller dåliga egenskaper om själva maskinen. Ta istället in en tävlingsförare och låt denne göra testen då vi helt enkelt kan pressa maskinerna lite längre utan att vara rädda för den. Gör mer som Teknikensvärld gör låt folk som kan köra maskinerna göra testerna åt er. Det finns ett antal olika vattenskoter klubbar som har mycket bra förare som mer än gärna hjälper till att testa nyheter åt tidningara förmodligen helt grattis eller mot att klubben nämns i texten så att fler hittar till deras klubb. Att få tag på någon klubb gör man lättast genom SVERA Svenska racerbåts förbundet eller genom G. Jag har full förståelse att det kanske blir fel vid tester men genom att använda personer som kör 1000-2000Nm per säsong så blir det lättare att det blir rätt. /Robban Senast ändrad av Bittan | 11 oktober 2010 | 19:44
  6. Censurera? är väl knappast någon bra debatt för det är väl bättre att diskutera om det istället med den som upp för sig illa på sjön om man har möjlighet. Sen finns det vissa som inte fattar bättre men så är det väl lite varstans i samhället. Men många fördömer dåligt uppförande på Guppa. Sen tycker jag det låter tråkigt Daniel att du inte har träffat en enda vettig vattenskoterförare än hoppas att du träffade någon i sommar som uppförde sig ok. Vi var ute i våras på ett PWC Endurance med 44st skotrar och då sköte sig alla förare sig mycket bra kan jag säga, här är en bild från eventet.
  7. Kör med Lopolight absolut det bästa man kan ha dyra men hållbara. Har själv sådana på vattenskotern då det är i stort sätt det ända som håller. Sitter fram på maskinen den är svart på bilden. Senast ändrad av Bittan | 10 oktober 2010 | 19:49
  8. Hade varit skit kul att se deras tunga steg till taxin. Det finns ofta en hastighets begränsning av någon anledning och finns inte det så är det gott sjömanskap som gäller dessa två filurer hade nog missat båda dessa stycken i sin utbildning i suntförnuft.
  9. Det blev en tredje plats i både SM och Svenska Cupen fler bilder finns på hemsidan och på Guppa.se Nästa säsong hoppas vi på att fler tar steget in i Offshore racing cirkusen för vattenskotrar. /Robban Senast ändrad av Bittan | 04 oktober 2010 | 20:09
  10. Starten går ca kl 10:00 ute på Trälhavet på Lördagen, kom och titta om ni har vägarna förbi med båten.
  11. Har ni inte fattat varför alla ungar är ute och kör med sina gummibåtar så fort det har varit middag med en extra stor tank plus att de drar upp lite vågor i viken så att ingen märker att en av båtarna gungar lite extra mycket. Nä se till att ha med er en gummi båt nästa gång.
  12. Det är nog inte alltid obefogat att klaga på oss skoteråkare själv blir jag jäkligt irriterad när vissa far fram och tillbaka vid badstränder. Dessa förare hoppas jag får ett riktigt motorras så att de får ställa skotern resten av sommaren.
  13. Tommy jag har inga problem att ta emot gnäll, men att få skäl som om jag skulle kört förbi ett Dagis i 200km/h med en långtradare lastad med avfall från Forsmark har jag svår att ta då jag ej gjort något fel då jag får ett möte i allmänfarled med en segelbåt som går för fullmaskin och som inte gör några tecken till motorbåtar som kör förbi. Utan endast mot mig som framför en skoter, då har denna person något mot skotrar tror jag bara ett antagande av mig inget som är vetenskapligt bevisat. En dag när jag var ute så hjälpe jag ett medelålders par i en Ryds som hade slagit söder sin propp på en undervattens sten så att de kom in till en brygga med landförbindelse, dessa två hade läggat och viftat både på segelbåtar och motorbåtar, och skulle precis ta och ringa SSRS för att få medlemsservice in till säker hamn. Nu slapp de ringa det samtalet då de fick den hjälp som de behövde utan att ta upp tid för en av SSRS båtar. Då dessa har mycket att göra under sommaren . Om alla lyfte blicken lite från sin plotter eller vad de nu tittar på och såg sig runt lite grann så skulle allt lösa sig mycket bättre i vår skärgård. och alla som framför sin båt ta en titt bakom båten för att se hur det ser ut när ni passerar andra med era svall. Det gör jag har nämligen inga problem att vrida runt kropp och nacke 180 grader. Och masten som sagt den var säkrad mer än väl, men självklar så var hon säkert nervös om man aldrig tidigare har haft problem med masten. Men hur skulle vi andra på sjön kunna veta detta??
×
×
  • Skapa nytt...