Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024

Bayliner_2052

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Bayliner_2052

  • Placering
    Kadett
  1. Hej, Jag har samma båt som du, den ska ta enligt båtnytt 2000 0.78l/d vid 25knop (vilket var där den drog som minst) och 2 pers. Vid 30knop låg den runt 1l/d. Enligt mina erfarenheter så stämmer det. Vi snittar ofta runt 1l/d men då har vi ofta båten full i folk och i Stockholms skärgård kan man sällan ligga på jämn marshfart då det är rätt mkt svall vilket ger en högre förbrukning. Mvh Morgan
  2. Jag kanske skulle omformulera mig. frågan är inte om USA online funkar, frågan är istället om Seacamp sötvattensystem funkar bra ihop med min 4,3 V6 med Gen II drev? UsaOnline säljer bara, installation får man fixa själv så eventuella problem borde sålunda endast härledas installation och ev. miss i konstruktionen. Att systemet skulle gå sönder och jag måste driva någon form av garantiärende mot USA-online bedömer jag som minimal.
  3. Tack för alla svaren! Jag kör i Stockholmsskärgård med bräckt vatten så det nöter nog mer än Mälaren. Med input om GenII drev så lutare det nog åt att skaffa ett helsystem.. Någon som har ett tips om system/inköpsställe och installatör? USAOnline är billiga, funkar dem? /Morgan
  4. Hej, Är det någon som har erfarenhet kring sötvattenkonverteing av V6 Mercruiser 4.3 med alpha one (impeller i drevet)? Jag har investerat i en ny motor och undrar om det är någon idé att installera sötvattenkylning. vad jag har läst finns det både för och nackdelar. inget/mindre rostangrepp längre livslängd? jämnare motortemperatur - kan gå varm - extern vattenpump bör installeras!? - kräver också underhåll Hur länge kan man räkna med att en 4.3l V6 håller, vid korrekt underhåll, den sitter i en Bayliner 2052 där den tidigare motorn frös sönder av tidigare ägaren (enligt min marina!?) Tacksam för svar /Morgan
×
×
  • Skapa nytt...