Jump to content
Tuesday 07 July 2020

Scopett

Medlemmar
  • Content Count

    88
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Scopett

  • Rank
    Kapten
  1. Nu så sitter den där den ska Lite lurit att få pinnen att träffa hålet men med tålamod så gick det till slut Sjösättning Måndag
  2. Ja eller ännu enklare finns det en nyckel vid reglaget, vrid om den är det tyst finns det ingen elstart eller så är batteriet om det finns sådant urladdat...... Nej skämt o sido. Innan du startar bör du be någon hjälpa dig att byta/kolla impeller ev. rensa förgasare, denne någon kan då hjälpa dig att få igång den
  3. 23/4 kl15.00 22gr varmt solsken 3/5 kl15.00 2gr (varmt)? snöblandat regn Men va faan jag hann ju inte ens få i båten Snart kommer tomten.......... Senast ändrad av Scopett | 03 maj 2011 | 21:56
  4. Scopett

    Impellerbyte

    Man bara tryckte in växelarmen så släppte axeln den tyckte dock att den satt bra som den satt så lite våld fick utföras, även diverse onödig demontering för att konstatera att det var rätt metod
  5. Inombordare är väl inte mitt levebröd precis, men jag antar att det måste finnas en avgaslimpa/vämeväxlare vill egentligen inte ställa denna fråga men är du säker på att alla slangar sitter där de ska / där de satt ?? Sprutar när du gasar låter ju som du bygger upp ett tryck som följer vartalet Pinsam fråga, men inget emot hur det blir om du klagar hos motorrenoveraren innan du är säker.....
  6. Upps det tog ett tag innan jag tryckte på skicka Det var inte meningen att det skulle bli en närapå kopia av ett tidigare svar Men tyvärr så är vi sammstämmiga, det lutar åt topplocket/packningen
  7. Hade du inte sagt nyrenoverad skulle jag bums sagt topplockspackning Planades toppen vid byte av packning ? Finns lukt av avgaser i vattnet, spår av vatten i oljan(oljan blir vitaktig), finns det något av detta så lutar det nog åt toppen/topplockspackning Har du låtit någon firma göra jobbet åt dig så är det nog läge att kontakta dom omg.
  8. Du hade helt rätt Silviasurfaren. Bara att skjuta in armen så släppte det. Dock så var jag tvungen denna gång att ta bort startmotorn för att se hur det såg ut, växelförararmen tyckte nämligen inte att den ville bli inskjuten, stretade emot i det längsta. Nu ligger växelhuset på marken och gissa vad ? Jag har fått fel impeller Tack alla som engagerat sig
  9. Jag hoppas och tror på dig, din lösning verkar enklast Dessutom var jag inne på att det var där den skulle delas och isf sitter den någolunda åtkomligt, tyckte då bara att det var en anings långsökt att delningen skulle göras så långt bort från drevet Skall kolla när/om det slutat regna vill behövde inte den parametern oxå för att bli arg/argare
  10. Scopett

    Impellerbyte

    Hehe Lyckades med bedriften att lägga in detta på 2 forum Men era svar är identiska skall prova imorgon, om det slutat regna........ Tackar tackar
  11. Skall kolla på eniro senare Trångt eller inte, vad jag menar är varför i h-vete kan inte delningen sitta i anslutning till drevet Man ser ju stången drygt 5cm på framsidan av motorn, där kanske ! Men alldeles för enkelt, då kan ju vem som helst göra det och slipper kontakta verkstad..... Nåväl nu ska den bort om så allt skall demonteras, nu har det blivit personligt.........
  12. Kämpar med att demontera växelhuset special svarvade hylsor och helst osanolika ställen att leta delningar på växelförar armen Tack vare kunniga medlaemmar här på forumet hoppas jag att det löser sig nu, annars Dynamit
  13. jävla jonson konstruktör
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy