Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024

ingeberggren

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    17
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om ingeberggren

  • Placering
    Kadett
  1. Hej Per Är intresserad , ring mig på 0470745761 mvh Inge
  2. Hej Micke Tror att det är en Selco Kul med mer båtintresserade i företaget mvh Inge Berggren Växjö
  3. Hej har 1st orginal spis Sea Ray med 2st plattor sprit och el. Undrar om någon vet var jag får tag i reservdelar, eftersom jag lämnade den med tryck och pumpen uppe, har antagligen packningen i pumpen ändrat sig, så nu går det ej att pumpa upp tryck, behöver också munstycke till brännaren i en platta.
  4. Hej Har en orginal Sea Ray-spis med sprit och el, vet ej hur den fungerar , längst bak sitter en knapp som man kan dra upp och ned, och som påverkar trycket till spriten på något vis , hur skall man använda den knappen? Fram har man en pump för att pumpa upp trycket vilket jag har förstått, mitt problem är att när jag har startat upp spisen och den brinner, rinner det ned sprit i uppsamlingskoppen under , som till slut antändes och blir till en stor eldsvåda,som inte är så rolig. Jag tror själv att det är handhavade fel, eftersom jag har kollat packningar etc. och inte hittat några fel på dessa. Är det någon som kan beskriva hur jag går tillväga när jag skall använda spisen. Inge Senast ändrad av ingeberggren | 16 mars 2009 | 19:18 Senast ändrad av ingeberggren | 16 mars 2009 | 19:18
  5. Har haft liknade problem, efter att nästan bytt ut alla tänddelar inkl. tändmodul etc. kom jag på att diodbryggan i generatorn var sönder och skickade ut back spänning till tändmodulen så den slogs sönder.
  6. Någon som vet hur bordsbenet till dinetten är fäst, har försökt vrida loss det ,tom. med rörtång, är det något särskilt knep eller har mitt helt enkelt satt sig så hårt att det inte går att lossa normalt.
  7. Min Mercruiser 454 misständer lite efter en stund vid marchfart ca 3000rpm-3500,knappt märkbart ,men man känner detl lite.Det brukar komma efter en stund när den har blivit varm. Den kan också då göra det påtomgång men knappt märkbart.Såg ett inlägg med samma problem som saknade 1st skruv på fördelalocket något annat också. Nu hittar jag inte det inlägget , verkade stämma med mitt problem.Tacksam för info.
  8. Hej Kan någon tala om hur mycket olja det skall vara i Mercruiser 454 330hk,talade med en kompis som har samma motor , och han hade sugit ur 5l och trodde att det skall vara ca 5l, men när jag skulle göra oljebyte kunde jag suga ur ca 7l ?. Skall det var 7L . Tacksam för svar mvh Inge
  9. Min Sea Ray 268 med 454 och Alfa One tar in lite vatten i kölsvinet,både när den ligger still och vid gång.Har bytt alla bälgar och stödlagret, har även kollat styrtappen, men kan inte se något läckage. Kan det vara vid avgasutgången på bockhornet,och hur ser man det isåfall? Om det skulle vara det ,kan man fixa det utan motorlyft? Inge
  10. Som ni ser på mina inlägg har jag snart haft alla fel som går att få, nu har jag läckage in i kölsvinet, trodde det var genom någon bälg, och har bytt alla bälgar ,lager och trimindikatorer, det var några små hål på bälgen för växelvajern. Men jag har fortfarande läckage. Fick tips om styrtappen och kollade ,men där syns inte något läckage. Jag upplever det som att det läcker mer när jag har drevet hissat. Det är en Sea Ray 268 med 7,4 L och Alfa One. Tacksam för tips.
  11. Har hittat felet ,det var fel på generatorn ( diodbryggan så den gav backström ) och hade slagit sönder tändmodulen. Nu har jag bytt både generator och tändmodul, och den fungerar .
  12. Har en Sea, Ray 268 med 330hk, undrar om någon kan tipsa på propeller somn passar, har en 16*16 3bladig aluminium i dag, men har svårt att komma upp i plan, samt marchar ca 22knop vid 3300, och topp 30knop vid 4400, mottager tacksamt tips på lämpliga storlekar på propp Inge B Senast ändrad av ingeberggren | 17 juli 2008 | 22:33
  13. Har problem med växlingen på min Sea Ray, växlarna rasslar i ,både fram och back. Vajrarna går mycket lätt, har haft drevet nedrivet och bytt alla bälgar och packningar etc.(Alfa One). Har kommit på att vaggan som skall döda motorn vid växlingen inte ändrar sig som den skall, är det någon som kan beskriva hur den skall fungera och om det är någon justering på den , den verkar vara trög. Inge Sea Ray 268
  14. Har nu bytt fördelarlock,rotor,tändspole,tändningslås och kollat kablar ,startmotor,batterier etc. och inget hjälper,hittar ingen dödmansgrepp, men jag har en röd knapp och med lampa på höger sida vid förarplatsen,det står quick silver på den, vet inte vad den är till, händer inget om jag trycker på den, är det någon som kan tala om vad den är till? fick tag i beg.tändmodul, men det var inte samma som jag har på min båt ,ändå dom heter samma (Thunderbolt IV ) finns tydligen flera olika. Har glömt tala om att den startar ibland, men för det mesta startar den inte ,och har ingen gnista Tar tacksamt emot alla tips inge Senast ändrad av ingeberggren | 04 juni 2008 | 22:24 Senast ändrad av ingeberggren | 04 juni 2008 | 22:26
  15. Har tyvärr inte hittat felet, har bytt fördelarlock, rotor, tändspole etc. Har upptäckt att jag endast har en gnista precis när jag sätter på tändningeng och stänger av den,ej startmotorn utan när jag vrider av tändningen. börjar fundera på om det kan vara tändmodulen (Thunderbolt) är det någon som vet hur jag felsöker den, och var jag kan få tag i en annan. Börja få panik!!
×
×
  • Skapa nytt...