Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024

TommyBrand

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om TommyBrand

  • Placering
    Landkrabba
  1. jo dieseln är ju lika dyr som bensinen, men en diesel drar väl mindre och har generellt sett ett högre vrid genom hela registret?
  2. För att varken jag eller han som äger båten nu vet vad det har setat för motor och drev i den. Och som jag har skrivit så spenderar jag gärna lika mycket tid i garaget som på sjön, så extra jobb är inget jag drar mig för..
  3. anledningen till att jag inte köper en 350 är att: *om du syftar på en bensin 350 så drar den massa soffa (kan jag tänka mig) *om du syftar på diesel så tog jag bara en 6,2 litare som förslag då jag trodde att dessa var vanligast. Kollade lite snabbt på blocket efter drev; VP 280 drev, komplett, 6000kr. VP 270 drev, komplett, 8000kr. OMC drev, trasig back, 3000kr. med växelwire och sprängkåpa passande GM 3.0 Något som kanske kan användas? Ja jag tänkte på slutet kylsystem precis som på en bil. Borde inte det funka med en stor kylare och elfläkt. Väl-ventilerat motorrum också så klart. Teleflexen är godkänd för 55-320hk på utombordare, uttryckte mig lite klantigt. (om du nu menade att den skulle vara för klen) T.ex. vilka konvereringsbitar tänker du på som skulle kosta äckligt mycket? Jag ifrågasätter inte, utan jag kan helt enkelt inte ett smack om inombordare. mvh Tommy Senast ändrad av TommyBrand | 19 februari 2007 | 00:44
  4. Tjena båtfolk! Har åkt liten sportbåt med utombordare 4 sommrar nu och tycker det är dags att byta upp sig lite. Spenderar gärna lika mycket tid i garaget som på sjön så jag har letat reda på ett objekt. Har själv inte sett båten än, men enligt vad jag har hört så är det ett skrov som tydligen ska ha gått minst ett roslagslopp. Ca. 7meter lång tror jag med rätt stor sittbrunn och ganska v-bottnat. Det är bara ett skrov. varken motor eller drev finns till den nu, och jag försöker planera vad som behöver köpas in och vad det skulle kosta. Jag har hellre båten till att åka billgt än fort så jag har funderat på en diesel v-8a, kanske från en cheva van 6.2liters (nästan 400cc tum) eller en bensin 4a. Försår att det är i princip omöjligt att säga vad som är bäst, men lite tips kan inte skada. Hur blir att sätta en bilmotor i en båt? Kan jag bygga ett slutet kylsystem? eller är sötvattenkylning att föredra? Jag behöver även veta vad man ska ha för drev till den. Har alla drev samma monteringshål? Eller finns det risk att jag måste börja plasta för att få dit ett drev? Kan lägga ca 15-20000kr. på motor och drev. Jag har teleflexstyrning från en lite större träbåt liggande som det har setat utombordare på, är det något som passar? Det är den styrningen som är godkänd för 55hk och uppåt om det säger något. Tacksam för alla svar. mvh Tommy Bränd Mora
×
×
  • Skapa nytt...