Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024

Yadis

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    892
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om Yadis

  • Placering
    Konteramiral

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Finns ju såna här varianter också: http://www.iphonebutiken.se/justmobile-gum-plus-batteriladdare-for-ipodiphone-667.html
  2. Aldrig förstått varför man ska ha färgekolod. Jag kör, i Vättern, med Garmin 140(svartvitt) och det ekolodet visar fiskbågar så det slår härliga till:) Billigt är det också och skärmen är lagom stor. Senast ändrad av Yadis | 24 juni 2011 | 00:45
  3. Ta bort soppaslangens koppling till bränslefiltret och cranca o se om det kommer fram soppa i slangen?
  4. Jag har en ryds camping som är en 5.65 lång HT, den väger med motor 700-800 kilo. Jag har en 70 hk evinrude från 1976 och när jag är själv i båten så gör den typ 23-24 knop. Din borde gissningsvis göra minst 25 knop.
  5. Kolla med augustssons i Ryd, dom gör kapell o dynor o sånt till ryds camping: Även Ryds själva säljer dynsatser till campingen. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=119325 Senast ändrad av Yadis | 20 juni 2011 | 20:59
  6. Om t.ex din motorn inte laddar batteriet så skulle det kunna vara orsaken till att startmotorn går segare när du använt båten ett tag. Men startmotorn låter alltid pigg, men motorn segstartad ändå? Om du vill kolla detta så mät på batteriet med din mulitmeter när motorn är igång, då borde den visa 13-15 volt beroende på hur mkt gas du ger. Visar den fortfarande under 13 volt så laddar inte motorn ditt batteri.
  7. Låter startmotorn trög efter du kört med den? Eller med trög menar du att den är svårstartad då?
  8. Kolla om du kan hitta lite felsökningsråd här under CDI Troubleshooting guide(sidan 30 och framåt): http://cdielectronics.com/Support.aspx Senast ändrad av Yadis | 20 juni 2011 | 17:37
  9. Det är överhettning på motorn som det tjutet varnar för, vart fall är det så på min evinrude 70hk från 1976. Gissar tjutet har samma funktion på din. Så kolla att kylningen funkar.
  10. Funkar inte med nån av dessa? http://shop.ebay.com/i.html?_kw=mercury&_kw=side&_kw=mount&_kw=remote&_dmpt=Boat_Parts_Accessories_Gear
  11. Aldrig tömt dom(haft motorn 5 år), visste inte att dom fanns förrän jag var tvungen att läsa på Flottörhuset behövs för att soppa ska ligga där i normala fall, men inte bra om det ligger soppa där över vintern för det blir avlagringar o skit eller hur funkar ett flottörhus egentligen? Senast ändrad av Yadis | 16 juni 2011 | 23:50
  12. Har du samma problem med ekolodet om du inte har motorn igång?
  13. Dag 4 i felsökandet:) Hade först i k-sprit i tanken och bytte sen kopplingen för bensinslangen till motorn. Kände på bränslepumpsbollen och den blev nog ganska hård om man pumpade. Testade men motorn funka inte ändå. Testade sen att starta med startspray, och motorn tände till en litens aning 1 gång. Då öppnade jag bensinfiltret och pumpade på bollen och det kom soppa dit. Hittade oxå lite skit i filtret som jag rensade och eventuellt låg en slags gummipackning lite för in-hålet för soppan. Sen tömde jag 2 förgasare(kom inte åt tömningskruven på den 3e). Sen startade motorn! Lycka! Nu verkar motorn dessutom gå bättre än nånsin eftersom jag gått igenom i princip hela motorn i jakten på felet:) Tack för all hjälp! Senast ändrad av Yadis | 16 juni 2011 | 22:41
  14. Visste inte att jag hade gnista förrän igår kväll:) Ikväll är planen att första starta med startgas för att se om det verkligen tänder. Sen leta fel på bensintillförseln. Hur hård ska bensinpumpsbollen bli, stenhård när man pumpat några gånger? Kan det vara vatten i tanken? Vad göra då? K-sprit och sen fylla på med mer soppa i tanken(60 liters fast tank som nu kanske har 20 liter i sig). Senast ändrad av Yadis | 16 juni 2011 | 12:41
  15. Idag har jag meckat i 2 timmar. Började med att ta bort gul-svart kabel, funka ändå inte. Kolla då gnistan på alla 3 tändstiften - alla har gnista. Bytte sen alla tändstift. Sen gjorde jag rent alla kabelkontakter jag kunde komma åt i motorn o vid batteriet - tänder fortfarande inte. Sen gav jag upp för idag. Nästa felsökning är bensinens väg in i motorn. Kan väl inte vara nåt el-fel om jag har gnista på alla tändstift? Råd på felsöka bensinens väg in i motorn(jag har 60 liters fast tank, pumpade med gummibollen som jag inte tyckte blev stenhård efter ett tag.)? Senast ändrad av Yadis | 16 juni 2011 | 00:16
×
×
  • Skapa nytt...