Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024

Slamkrabba

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    54
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Slamkrabba

  • Placering
    Löjtnant

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Prova att lufta den framme vid spridarna också om det går på dom där.
  2. Hej hopp! Finns det någon billigare termostat än orginal ute på marknaden som passar till AD2:an? Tycker 504:- är lite häftigt för en termostat. Det verkar ju inte vara någon superkvalitét heller. Köper ju en orginaltermostat till bilen för halva det priset... Tänkte någon gammal traktor termostat eller nåt?
  3. Japp. Hade ingen bottenfärgsburk att läsa på bara... Men det fanns ju fina datablad på färgerna på internationals sajt såg jag sen
  4. Håller på att lägga några lager Gelshield 200 på båten och ska givetvis sedan lägga på en bottenfärg. Vilken av Internationals bottenfärger det blir vet jag inte än. Antagligen Micron Eco. Måste båten sjösättas inom en viss tid från det att bottenfärgen målats på? Eller gör det inget om båten blir liggande på land typ en månad eller så? Har lite annat att pyssla med, och det vore skönt att ha botten klar så att säga...
  5. Japp. Kanske lyfter toppen iaf nu. Verkar ju rätt smidigt ändå. Tack för edra svar!
  6. Mmm, det var lite det jag funderade på om det gick på en AD2... Vet inte om det skulle gå att lura till genom spridarhålet.
  7. Måste man demontera toppen på en AD2 för att byta en ventilfjäder..? Upptäkte av en slump idag att en ventil var av på min maskin när jag kikade under ventilkåpan av ren nyfikenhet! Jag har haft lite tur i oturen känns det som! Det jag undrar egentligen är alltså om det är någon som kringgått topp-demontering vid byte av fjäder? Skulle vara skönt att slippa göra det innan upptagningen. Tänkte renovera hela toppen i vinter.
  8. Impellrarna kan ibland limma fast sig i pumpväggarna under vintern. Då sliter det till i dom på våren sen...
  9. Två teorier dyker upp... Får den inluft som den ska, och sen vet jag inte men det är väl nån form av veke i dom där? Om problemet kan ha med nåt sånt att göra kanske.
  10. Ok! Tack för svar! Vi gick hem strax före kl 9 imorse från hjortholmarna. Alltså forfarande inomskärs, men det räckte gott och väl för mina nerver, hehe. Vid hammarsundsbroa försökte hela vätterns vatten trycka sig igenom. Där gick vågorna höga och åt alla j_vla möjliga håll samtidigt. Men då var vi så nära hemma hamnen så jag nästan kunde tycka det var lite skönt att glida på vågorna.
  11. Någon som har nån uppgift på vad det blåste på norra Vättern idag (Söndag den 16:e) på förmiddagen? Det var... Väldigt guppigt... Minvärsta tripp hittills. Hua
  12. Ibland går det att värma lite försiktigt på dom med varmluftspistol. Vissa repor lägger igen sej då. Senast ändrad av Slamkrabba | 07 juni 2009 | 01:35
  13. Ja, fortfarande idag enligt många det enda och bästa sättet att täta en propelleraxel! När jag nämnde boxpackning för rörkrökarn här hemma så visste han vad det var och han hade sånt hemma. Jag kunde även få låna en speciell såg som sågar ett 45 gradigt snitt. Jag bifogar en länk med monteringsanvisning på boxpackning. I den får man koll på exekt hur det funkar! http://www.specma.se/archive/seals_produktblad2008_pdf/MonteringsanvisningarBoxpackingar.pdf
  14. Njaä, har nyss lärt mej ett annat namn för det och tydligen så heter det boxpackning nuförtiden. Googlar man på det så hittar man mycket. Det är ett fyrkantig snöre som är uppbyggt av fibrer och är ofta grafit eller fettbehandlade. Används ofta till pumpaxlar också. Glandtätning är ett annat namn. Jag skall ha det till propelleraxel-tätning samt till hjärtstocken/roderaxeln. Tack för svaret också Terrafobica.
×
×
  • Skapa nytt...