Gå till innehåll
lördag 20 april 2024

doro

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    44
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om doro

  • Placering
    Fänrik

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Det känns som man skulle vilja ha nått på fördäck där man går ombord för att inte repa ner ytan. Vad skulle ni valt, flexiteek? Verkar redigt dyrt men blir säkert bra för ändamålet. Kom gärna med nått bra budgetförslag eftersom renoveringen redan dragit iväg i kostnad Senast ändrad av doro | 23 mars 2010 | 00:06
  2. Hej! Jag har lagat en del skador i skrovet både under och över vatten linjen. Jag har använt polyester/glasfiber samt glasfiberspackel på vissa ställen. Under vatten delen hade jag tänkt måla med epoxy samt bottenmåla. Ovan vatten delen kommer att lämnas in för lackning. Ska det då på med gelcoat på dom lagade ställena innan lackning? http://www.flickr.com/photos/17801286@N05/3870961059/in/set-72157622186924146/ (Jag har såklart vattenslipat till glasfibern så det är jämt och snyggt med skrovet) OT: Är det bara jag eller är det här forumet jäkligt segt? Framförallt sökfunktionen tycker jag inte funkar nått vidare. Dessutom får jag ofta en helvit sida när jag tryckt på en länk, för att komma till sidan jag vill till så måste jag trycka på bakåtknappen, då dyker den ofta upp på en gång. Mycket märkligt. Senast ändrad av doro | 03 september 2009 | 15:50
  3. Att ta upp ett hål (typ dosfräs kanske räcker?) mitt där stolen ska sitta var ju ett utmärkt förslag. Men försvagas inte durken då? Jag ska prova att fylla hålen med epoxi tillsammans med skruvarna i första läget. Funkar inte det så gör jag det på riktigt.
  4. Nä det går inte att se någonting. Men att det är luft innan ytteskrovet kommer råder ingen tvekan om. Mutternitar ser intressant ut, ser ut som popnitar.
  5. Har en Sunbird 208 DC där förarstolen lossnat ett par gånger. Skruvad med åtta (eller är det sex?) rostfria träskruvar. Det går inte att komma åt underifrån men jag antar att det sitter nått slags trä under plasten som gör att skruvarna fäst en gång i tiden. Efter att ha vridit stolens hål och skruvat fast den igen så kändes den i slutet på sommaren ifjol inte fullt stabil längre, som att den är på väg att ge med sig igen. Finns det nån typ av expander skruv/bult som skulle kunna få fast stolen ordentligt? Eller finns det nån annan lösning? Epoxi i hålen? Plasta fast en järnplatta med gängor och dra stolen i den? (Känns drygt och meckigt...)
  6. Tryck in brytarna när motorn är igång. Då ska motorn stanna. Men enligt båtmeken här på byn så var den inte alls nödvändig att ha om det är rätt justerat. För min ESA modul är också veck. Men den växlar lätt ändå.
  7. Sänkte tomgången igår till ca 600 varv, vilken skillnad! Nu växlar den drömlikt. Hade den på närmare 900 förut vilket var nog så högt gissar jag. Tack för tipset! /Markus
  8. Nån som har nått bra tips på hur jag justerar in växlingen? Som det är nu så läggs växlarna in utan problem från friläge. Det är när man ska lägga ur växeln som det går trögt. /Markus
  9. Hur mycket borde min OMC 4,3l -90 varva med fullt gaspådrag trimmad och tiltad? Får upp den i 4000 sedan är det stopp. Visst låter det lite lite? Utan belastning så varvar den ur ordentligt. Den går inte orent Nybytt olja i motor/drev OMC Cobra drev 21 fot daycruiser Proppen ska vara standard ( vet tyvärr inte stigningen, men fixar fram det snabbt om det är av intresse!) Har inga erfarenheter av innombordare så jag har lite svårt att jämföra. Tacksam för hjälp! /Markus
  10. Du kommer nog åt lite lättare när det är löst.
  11. Sjösatte i helgen och allt verkar frid och fröjd. Iallafall med drevet, sedan att trimplanen verkar blivit rädd för vattnet är ett mindre problem...
  12. Bytte ut mitt underhus mot det köpta och fick drevet på plats igår, växlingen funkar som en dröm. Nu har jag ett komplett drev med ett skuret överhus och ett skuret nederhus över. Finns i Örnsköldsvik till ett överkomligt pris!
  13. Jag har blivit rekomenderad W 10-40 delsyntet i min snurra. OMC 4,3 V6 -90. Det går nog mer än en liter i drevet, men inte mer än två. OBS! Tillägg: Stoppa inte samma olja i drev och motor, men det visste du säkert. Om inte så ska du ha en hypoidolja i drevet.
  14. Prova att koppla bort microbrytarna, funkar det ändå inte har du iallafall eliminerat den felkällan. Har du fräscht batteri? Ibland kan motorn gå runt men det saknas den där riktiga knuffen för att få igång den. Är stiften torra eller blöta efter startförsök? Spraya startgas i luftintaget brukar vara bra medicin.
×
×
  • Skapa nytt...