Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024

Smuggler_Macke

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    20
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Smuggler_Macke

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Tack för den bra tabellen.. Har nu fått lite mer kött på benen så att säga.. Hittade dock en propeller på blocket med samma stigning som den jag hade. så jag klapp den för enkelhetens skull.. Stort tack! Macke
  2. Tjena! Är på jakt efter en ny propeller till min smuggler 18 med aq130/vp270. Har haft en 14*19L på och det har fungerat bra dock så har den gått sönder.. Kan man tänka sig byta till någon annan storlek låt säga 15*15 och få ungefär samma egenskaper? Mvh Mackan
  3. Sugen på att byta upp mig, kikade på en daycruiser idag, den var av märket Crown Celebrity Ca 20 fot. Omkring 90 års modell.. Hade en penta aq 171 å vp 290 drev. Denna båt är för mig helt okänd skulle uppskatta om någon hade lite fakta om den. Å möjligen va de de kan va värda. Mvh Macke
  4. Det där med tändningen låt intressant.. Ska undersöka det.. Kontrollerar jag det lättast med en sån tändniningslampa? Tack! Mvh, Markus
  5. Jag har plockat väck termostaten för att kunna utesluta att det är den det är fel på.. Oljekylaren är ren. Och blocket är fint, motorn renoverades i fjol å då rengjordes blocket.. Kylslangarna är täta.. Droppar minimalt vid termostathuset där det röret går ner i toppen.. Bussningarna i termostathuset? Är det då Packboxarna man menar? Det där med attt det kommer vatten vid avgaskröken, Ska jag lossa röret innan knäet å kolla så vattnet kommer där då? För det sprutar friskt med vatten ur drevet iaf.. (Har kört den en del på land) Har ett VP 270 Drev. Har inte alls undersök Toppen en eller topplocks packningen.. kan man kolla co halten på vattnet då systemet inte är slutet? Mvh, Markus
  6. Tjena! har problem att motorn blir för varm. går lätt upp över 100 grader och sjunker i princip aldrig under 80grader. Har hållt på och mäta en massa på motorn under färd med min IR-termometer.. och den verkar till att hålla vettiga temperaturer över allt förutom topplocket.. mellan stiften är godset ca 100 grader i vettig marsh fart.. Precis som om vattnet inte går igenom toppen.. Någom som har några finurliga tips på vad jag kan kolla? Mvh, Macke
  7. Du borde bara kunnna köpa själva kontakten sen kollar du upp någon lämplig kabel i elchemat som dödarmotorn ifall den bryts. och kopplar på dödmansgreppet där..
  8. Lyfte ur min Aq130 ut min smuggler idag för att byta svänghjulskåpa. När jag lyfter loss den gammla kåpan märker jag att där sitter olkika axlar i kåporna. Min NYA kåpa ha en tunnare axel med grövre men färre splines. finns det flera olika ryckutjänmare eller möjligen någon adapter att lägga i tyckutjämnaren så den nya passar? Motorn sitter mot ett vp 270 drev. /Mackan
  9. Var nere i båtäffären å kollade efter packningar till förgasarna.. En sats packningar skulle kosta 560 spänn för en förgasare. Ville man sedan ha renoveringssats ocskå så skulle de bli för båda två plus två packningssatser 2700:- Tyckte detta var lite väh häftigt.. Vet någon var man kan köpa detta billigare eller om det möjligtvis gär bra att göra egna packningar.. /Macke
  10. Hej allesammans!! Jag tackar så hjärtlig för de svaren jag fått. Nu har jag fått veta precis de jag ville och behövde. Så nu lutar de väl bara åt att åka iväg och köpa nya packningar. Är det något mer jag ska passa på att byta när jag ändå ha isär mina förgasare?? /Macke
  11. Fixade ett knä i RF till min B20 när jag höll på och renovera.. Så här blev det! /Macke
  12. Hej! Har nyligen stoppat i min nyrenoverade B20 i min smuggler 18. Efter lite testkörningar på land så har jag märkt att Förgasarna inte fungerar helt 100% verkar som de drar tjuvluft någon stans. Nu är båten utrustad med dubbla solex-förgasare. Är intresserad av lite tips om jag bara ska byta packningar eller om jag eventuellt ska köpa en enkelförgasare istället eller kanske två andra förgasare. Men då funderar jag lite på effekförluster och soppaförbrukning och dyligt. Tack! /Macke
  13. Så du har kapat loss motorbalken från en 142'a eller nått sån och sedan petat ner den i båten..
  14. Hur grova har ni gjort era motorfästen som håller gummikudden? samt vilket material har ni valt? Jag har planer på att svetsa i rostfritt.. /Macke
  15. Hej! Jag har precis stoppat i min nyrenoverade b20 motor i min Smuggler 18ft och motorn är fastspännd i bakkant i Svänghjulskåpan. Har läst något om Svävande B20 då den bara är fäst i bakkant. men jag tänkte att sätta motorfäste fram då det verkar stabilare hur pass noga är det i vilken vinkel motorn ligger? Tack på förhand. /Macke
×
×
  • Skapa nytt...