Gå till innehåll
lördag 20 april 2024

575fredrik

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    227
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

8 Neutral

Om 575fredrik

  • Placering
    Kommendörkapten

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Denna kontrollpanel är kompatibel med alla Victron BlueSolar / Smartsolar MPPT-solladdningsregulatorer med en inbyggd VE. Direkthörsport (förutom för utbruten modell 70/15).
  2. Tack så mycket för alla svar. Jag såg nu att Victron 75/15 inte funkar med separat mätare😥 Mobilen i all ära men det är ganska skönt med en display för att se status. Mvh. Fredrik
  3. Jag har en Epever Tracer 1210RN idag som jag funderar på att byta ut.
  4. Hej. Jag funderar på att köpa en ny regulator. Jag väljer imellan Epever Tracer 2220AN och Victron smart 75/15. Vilken skulle ni välja 🤔 Trevlig helg Mvh. Fredrik
  5. Jag va ner till båten och kollade nu. Mina batterier heter 80-2801 Nu säljs dom som startbatteri, det gjorde dom inte när jag köpte dom. Mvh. Fredrik
  6. Hej och tack för svar. Båda batterierna jag länkade till är 100A Mvh. Fredrik
  7. Det råkade bli fel nummer 😊 Det ska vara 80-41001 80-41001 80-100 Mvh. Fredrik
  8. Hej på er. Jag ska byta mina 2 förbrukningsbstterier. Vad jag har förstått så är många nöjda med Biltemas 80-4101 men vad tror ni om deras 80-100? Är det värt skillnaden? Mvh. Fredrik
  9. Hej på er. Jag ska byta mina 2 förbrukningsbstterier. Vad jag har förstått så är många nöjda med Biltemas 80-4101 men vad tror ni om deras 80-100? Är det värt skillnaden? Mvh. Fredrik
  10. Hej. Jag har tyvärr inte båten kvar. Men jag kan säga som så att det inte var en färdig lösning. Mvh. Fredrik
  11. Hejsan Tjejens brorsa köpte en styrpulpa förra sommaren med startspärr Boatgard 201. Är det någon som vet hur man kopplar bort det? Dom fick inte med något kodkort. Dioden på styrpulpeten har vittrat sönder av solen så det är väl bara en tidsfråga innan det strular. Mvh. Fredrik
  12. Hej. Jag hoppas någon vänlig själ har lust att hjälpa mig. Det började med att jag fick ett kabelbrått i höstas. Det visade sig att det va matningen till fördelaren. Jag bestämde mig då för att göra en helt ny kabelhärva till motorn. Men nu har jag problem. Det går en 6mm2 orange kabel från generatorn till skarvkontakten efter skarv kontakten är den orange kabeln skarvad med den röda 6mm2. Framme vid ratten är den röda 6mm2 avklippt från kontakten och sitter på 30 på tändningslåset. Det går en ny separat röd 6mm2 från 40A automatsäkringen bakom fördelaren till 30 på tändningslåset. Det känns lite fel. Mvh. Fredrik
  13. Jag håller med föregående talare. Rupes och 3M grönkork det är grejor det 👍🏻😁
×
×
  • Skapa nytt...