Jump to content
Sunday 14 July 2024

ande43

Medlemmar
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About ande43

  • Rank
    Landkrabba
  1. Detta var lösningen se länk nedan. Högtrycks bränsle pumpen satt fel, lite trixit att förstå hur den ska sitta men till sist så fattade jag hur den ska sitta i plast/plåt höljet https://www.marineengine.com/boat-forum/threads/bf50d-fuel-pump-issue.464987/
  2. Japp har kollat det trots lite långsiktigt men nu är man ju desperat. Har också checkat brytaren neutral läget. Lutar mer och mer mot bränsle högtrycks delen för jag bytte el motorn i den förra året.
  3. Har nu också test bytt ECM & Spännings regulatorn samma fel kvarstår
  4. Hjälp Har en Honda bf50-18 som har ett fel som jag inte knäcker. Den stannar av när den är varm och jag varvar upp till ca 1000 rpm. (när den är kall går den som den ska ca 10 min) Inget bludder eller misständning och den startar fint men tvärdör när jag varvar upp. Har bytt tank & slang, dragit ut temp givare, luftbränsle givare. Provat med annan ELECTRONIC AIR CONTRO som sitter på grenröret. Rengjort bränslefilter. Hällt i Bränslerengöring i bensinen och plockat isär bränsle högtrycks delen. Kollat termostaten. Mätt upp stator och spole till tändningen. Men fortfarande uppför den sig på samma sätt och som sagt den går utan bludder eller misständning klipper utan förvarning vid 1000rpm för att sedan starta fint när jag vrider på nyckeln. Kan någon hjälpa mig vidare vad jag kan ha missat
×
×
  • Create New...