Gå till innehåll
lördag 20 april 2024

Jejakobsson

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    17
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

3 Neutral

Om Jejakobsson

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Köpte en Multisteer 115 eftersom vajerstyrningen var riktigt dålig och jag råkade trycka köp... Typ. Har nu installerat den på min nyinköpta motor men insåg att det inte fanns några större möjligheter att anpassa. Installerad så är den så nära motorn att den går emot om jag tiltar upp den. Kan nog tilta 10-15 grader tills det tar emot. Glömmer man bort det ryker styrningen... Någon annan som haft samma problem och fixat på nått smart sätt? Min tanke är att antingen hitta förlängare för att skapa distans, alternativt kapa av delen av motorfästet som tar emot. Där sitter inget ändå. Det ena är dyrt, det andra skitjobbigt
  2. Tanken med renovering var att det skulle vara billigt. Vill man köpa dyrt finns massor med valmöjligheter 🤪
  3. 😂 Yepps! Jäklar i havet vad dyrt lite gummi var. Synd att man inte vet storlek och kan köpa skiten separat. tack så mycket!
  4. Med förhoppning att Boat Leveler Co är ett vanligt märke för trim, är det någon som plockat ner cylindrarna och renoverat dem? Tänkte försöka mig på renovering i höst. De funkar men när jag köpte båten hade en av dem tappat slangen och tagit in vatten. Så jag misstänker rost i dem. Eller att det kommer bli. Generellt ser systemet helt nedgånget ut.
  5. Tänker gå över till 4-takt och funderar på vad folk har för erfarenhet gällande de mest servicevänliga märkena? Honda, Yamaha, suzuki, evinrude? tänker köpa nått 90-tal eller tidigt 20 tal. Tänker mest på krav på irriterande specialverktyg och sådär. Sökte efter det men hittar ingen liknande tråd.
  6. Insåg precis att propellern är sliten varav det är vikt på ett blad. Skapar säkert enormt motstånd på höga varv. Ska skaffa ny och se ifall det blir bättre.
  7. Så du menar att de skriver VRO på baksidan av motorkåpan och injection på sidorna och syftar på samma sak? Låter konstigt! Men men, får väl kolla. komp är ok. 102,99,98 (diff 3,5%) Fast är det förgasare har jag större förståelse för kassa förbrukningen och sega responsen.
  8. En gammal gubbe hade den innan mig så den lär med andra ord vara ganska ihopbegad. Får nog köp a lite cleaner och ta ut den på en rally runda så fort sjön är mindre hoppig och rensa ur så känns den kanske bättre. kan man köra vanlig stp från jula eller måste det vara nått speciellt till 2-takt?
  9. Ok så det är helt normalt att den drar så mycket? Det har varit hoppigt på sjön och är nybörjare därav den låga hastigheten.
  10. Ok nu kom ett nytt inlägg från mig. jag har en Johnson 70 2-takt (injektion)från 91-92 typ som sitter på en ryds 500 på 450kg. den jäkeln dricker 10 liter i timmen varav merparten av tiden gått i 5 knop. (5,8Nm enligt gps) Endast provat högre farter på 15-20 knop i nån minut. den är dessutom sanslöst oresponsiv på gasen. Får dra rejält i handtaget innan den sakta börjar gasa. Och då blir det lite ketchup effekt. Tänkte först att det var hysteres i kablarna men kanske har nått samband. Jag har sett på stiften att den går fet, kompression 98,99,102psi så det är ok. Stiften är bytta och kablarna är omklipta. Båten är nymålad och slät. propellern är sliten. Men inte så jäkla mycket enligt mig. tänkte prova injection cleaner om det kan vara det och kolla att inget stryper i insuget. Har någon annan en ide vad det kan vara?
  11. Jag har letat i 2 dagar nu och troligen är felet att jag inte har rätt benämning i min sökning. Min plastbåt är är full med guckamucka mellan däck och skrov och jag försöker hitta ifall det går att rengöra på något vis. Hälla i ättika nån vecka innan bottenplugg tas bort för att döda svamp och mögel. Kan det va nått? jag antar att det finns massor av trådar med svar men hittar inget.
  12. Tackar för hjälpen. Blev en broschyr iallafall
×
×
  • Skapa nytt...