Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024

filipmak

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    2
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om filipmak

  • Placering
    Landkrabba
  1. @Eld- Vi har tillgång till en kompressor med tryckluft. Är detta något man kan använda för att testa? Går det bra att testa detta med limpan ansluten till motorn eller bör det köras separat? Jag tänkte ju också att fukt kanske bildas vid förbränning, men hur mycket är för mycket, man vill ju inte ha in vätska förbi limpan in i motorn. Sedan kanske det kan vara att limpans anläggningsyta har rostat så att det rinner vätska igenom någon liten kanal (alltså mellan avgasknä och limpans anläggningsyta). Då är det väl bara till att köpa ny, jag tror inte man slippar det jämnt på egen hand.
  2. Hej, har en mercruiser 4cyl 3.0 130hk som vi har renoverat motorn på. Har bytts ut massa delar och allt har varit isärplockat. Nu har vi satt ihop den igen och testkört den, o den går väldigt fint! Men vi har däremot upptäckt att när vi lyfte avgasknäet efter testkörning så fanns där något som såg ut som fukt/ vätska i botten på avgaslimpan.. Vi har köpt ett nytt avgasknä eftersom det förra var extremt rostskadat och troligtvis läckte på fler ställen och tänkte att det borde fixa det. Här är några bilder inuti avgasknä (endast någon droppe uppe i böjen) samt i avgaslimpa där det nästan ser ut som en pöl, men vi fick endast upp någon droppe på pappret vi testade att torka med.. Kan det vara någon sorts fuktbildning utav avgaserna? Är det anläggningsytan på limpan som är så pass rost skadad att det läcker igenom från vattenhålen på sidorna, eller finns det någon annan idé? *All packning/ massa har givetvis rengjorts innan vi satt på nya packningar
×
×
  • Skapa nytt...