Jump to content
Thursday 06 October 2022

FLinusen

Medlemmar
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About FLinusen

  • Rank
    Landkrabba

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ok, då låter det som att jag har lite mer mätningar att göra. Tyvärr så kan det dröja innan jag har möjlighet att göra det, men jag återkimmer när det är gjort Tack för hjälpen så länge.
  2. Statorn byttes före felet, iofs var det samma symptom, dvs ingen gnista. Den gamla statorn matade inte ut spänning till boxen. Det gör den nya. Har kört runt 1,5-2 timmar sedan den byttes. när jag mätte triggern tog jag bort 3 av kablarna och mätte mot kabeln som satt kvar i övre raden, inser nu kanske att jag borde ha tagit bort den också. har inte tagit bort några kablar till likriktaren, ska det kunna störa ut så pass att det inte går att starta? vad är en DVA-mätning? har mao troligtvis inte gjort det-
  3. Hej! Jag har en Mercury 3-cyl 2-takt 60hk från - 89. Var ute med familjen igår och motorn tvärdog under färd och gick inte att starta igen, fick hjälp av en vänlig själ att komma hem till hamn igen. Kan konstatera att jag inte har någon gnIsta. Har gått igenom det mesta utan att hitta vad felet kan vara. statorn är ok (är nybytt) triggern verkar ok (1200ohm i varje kabel). Tror inte att samtliga tändspolar har gått sönder samtidigt. Har även kopplat bort gul/svarta kabeln från boxen utan resultat. Kvar är väl egentligen bara att provbyta switchboxen? Eller har någon något annat förslag på vad det kan vara?
×
×
  • Create New...