Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024

Cunningham

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    14
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Cunningham

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Hej. Fick banjon tät idag tack vare bra information från Hybro. Hade inte glödgad Cu brickan tillräckligt. Fixade idag tillgång till en gasolbrännare som fick brickan att blir röd !! Men väldigt bra information från NW355, för det var mitt andra spår att försöka hitta någon typ av packningssmet som kunde hjälpa till att täta mot godset. Som skrivs så är det inte så högt tryck fram till insprutningspumpen ca 4 psi. Bra dag ! Nästa problem är att det läcker från vattenpumpen, kanske återkommer....
  2. Hittat något som heter "tredobricka" för hydraulik. Tror inte det kommer att fungera iom att gummit inte tätar mot anläggningsytorna som jag tror behövs. Utan verkar täta mer mot det som är innanför, tex ett rör eller dylikt.
  3. Ok. Ska kolla upp gummistålbrickor. Där är det alltså en gummitätning som ligger an mot godset.
  4. Ok. Så så då är nya brickor alltså "hårdare" än glödgade brickor. Tänkte jag rätt där i varje fall. Köpte en sats från Staffare som är en firma som har produkter till traktorer. Tror inte det står att dom är glödgade.
  5. Närde en förhoppning att om jag "glödgade" nya brickor så skulle dom bli mjukare än vad dom är "nya" Vet ej hur tillverkningen av brickor är men så gjorde jag i varje fall. Borde väl inte bli fel pga av det ?
  6. För att förhoppningsvis få dom mjuka och följsamma till ojämnheter
  7. Har använt nya brickor vid varje försök.
  8. Ok så det är bättre med kopparbricka ? Nej brickorna blev aldrig röda.... får prova med gasolbrännare o försöka värma på så pass att det glöder. Har ingen gas.
  9. Hej Har problem med att få en banjokoppling tät på min MD5A. Det är där bränslet kommer in till insprutningspumpen som det läcker mellan brickan och godset på insprutningspumpen. Har provat med Cu brickor och Al brickor som glödgats mha av varmluftspistol, utan framgång. Tror att problemet beror på att godset på pumpen där brickan ska täta är i ganska dåligt skick. Hur löser jag problemet ? Tänkte försöka slipa något på tätningsytan men det gäller ju att det inte kommer in något i pumpen. Tänkte sätta en o-ring som tätar på en M14 bult (tror det är rätt) som gängats ner i pumpen, vad tror ni om det ? Kan man applicera något på brickan som gör att det tätar bättre mot pumpgodset, eller finns det någon bricka som skulle kunna hantera ojämnheterna ?
  10. Låter som problem på munstycket för mellanregister. Vet ej exakt hur förgasaren ser ut men det borde finnas munstycke för det registret. Prova lossa och rengör den del bränsle/ luft blandas, där är det ännu mindre öppningar, generellt är förgasaren byggd så.
  11. Efter undersökt detta noggrannare så har jag kommit fram till att smörjnipplarna endast fördelar fettet på utsidan av röret, dvs man smörjer bara motorns tiltrörelse upp/ner. Styrstagskolven löper inne i röret och enda sättet att smörja den är att applicera oljan på kolvstången när den är helt ut. Fettet via nippeln kommer aldrig åt kolven.
  12. Smörjnippeln och fettet som kommer via den vägen verkar inte hjälpa att hålla kolven tillräckligt smord. Kedjeolja har bra vidhäftning men fastnar det insekter då ? som sedan följer med in och beckar än mer ? Vet ej om det finns någon tätningsring/ skrapring. Någon som provat Teflonsmörjmedel som är en torrare smörjning ?
  13. Hej. Upplevde exakt samma problem på min Mercury 50 EFI 4T från 2006 för första gången denna vår. Gjorde enligt tipset och fick kolven att lossna. Smorde kolven med 5-56 och det verkade lösa upp beläggning iom att kolven var var rostbrun när den kommer ut vid rattutslag för SB-gir. Min fråga är hur ska man göra för att undvika problemet. Vad ska man behandla kolven med ?
×
×
  • Skapa nytt...