Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024

pk41

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om pk41

  • Placering
    Kadett
  1. Tusen tack för tipset skall återkoppla till Hagström marinteknik
  2. Jag har själv inte kollat men jag förmodar att Stefan Hagström, Marinservice kontrollerade detta i samband med att de bytte förpumpen och IAC regulator för 12000 kronor. Men det är värt att kolla upp. Tack för tipset.
  3. Vi började med att ta loss fördelarlocket och filade kontaktytorna med magnetfil. Utan resultat. Har köpt rotor och fördelarlock som jag skall byta till våren. Har även haft funderingar på att kolla upp bränslemunstycken.
  4. Bränslefilter utbytt liksom bränslepumpen verkar inte vara ngt fel på bensinen motorn spinner på bra under 1900 varv. Har inte provat med separat dunk. Fått förslag på att ta loss spridarna och skicka dom på ultraljudstvätt. Även provat med att koppla bort varvräknaren utan resultat.
  5. Köpte motorn till min Ockelbo DC 21 allt fungerat bra tills den stod på land i ett par år. Motorn startade direkt och gick fantastiskt utan problem fram till 1900 varv då den hackade och gick ojämnt. Anlitade en marin tekniker som kopplade in dator och denne fick inga felmeddelanden. Bränslepumpen + IAC byttes eftersom dom inte fungerade 100 till en kostnad av 12000 kr. Felet kvarstår. Bytt tändstift samt rotor. Kontrollerat motståndet i alla tändkablar allt ok. Haft en annan mekaniker ombord som kontrollerat det elektroniska utan problem. Felet kvarstår. Funderar på att rengöra spridarna. Är det någon här som kan hjälpa mig med ytterligare åtgärder för att få motorn att gå rent genom hela registret?
×
×
  • Skapa nytt...