Gå till innehåll
fredag 19 april 2024

Intrepid

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    13
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

2 Neutral

Om Intrepid

  • Placering
    Kadett

Mina båtar

  • Båtens namn
    Agaton

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Hej, Jag har råkat ut för ett liknande problem. Plötsligt startar inte motorn (VP D4 260). Kan det vara fel på fjärrkontrollen eftersom jag lyckats använda nödstart metoden med att tryck in pinkoden med den separata knappen enligt instruktionerna. Men även den metoden har lagt av! Någon tidigare har sagt att de bytt ut centralminnet fast jag vet inte hur de kom på att det var trasigt. Jag är tveksam om att ge mig på ett sånt ingrepp. Också, är den lilla kabel en antenn? Finns det någon som kan tipsa om hur en bra felsökning bör gå till?
  2. Hej! Har någon en bra knep för att städa/rengör längst ner på insidan av framrutan? Vinkeln är så brant och jag vill helst inte använda högtryckstvätt 😉 Min båt är en Aquador 25 C men jag kan tänker mig att problemet är inte så ovanligt på andra modeler.
  3. Hm. Enligt faktabladet ska den motverka beväxning. Om inte ska jag kanske använda en "godkänd " självpolerande produkt.
  4. Bottentvätten i vår hamn är inte pålitlig. Den är ofta trasig och bokningssystemet är krångligt. Jag vill inte att båten har skägg 😏
  5. Tack för svaret! Jo min båtklubb har informerat om allt det du ta upp och har även utfört mätningar. Kane har berättat om en intressant produkt som jag kommer att pröva.
  6. OK, bra, tack igen. Jag läste om produkten nu, låter bra eftersom man kan övermåla gamla färg. Lycka till.
  7. Tack Kane! Har du använt det tidigare? Är det bra mot beväxning?
  8. Hej, Idag är min båt botten målat med hård epoxy dvs Lefant T Coat. Om jag slipa lätt på ytan kan jag övermålar med annan typ av färg t ex (godkänd) polerande eller gift färg? Båten, en Aquador 25, ligger i Stockholms innerskärgård. Tacksam för alla tips och råd.
  9. Eftersom det finns vatten kvar i färskvatten systemet även efter dränering undrar jag om det finns någon ”anti-freeze” medel jag kan använder annat än glykol som är giftig.
  10. Hej MartinA och Makro! Det stämmer, det är VP:s manual jag menar 🤭 och den har jag men tack för hjälpen.
  11. Nu är ”problemet” löst. För att få ner drevet från trailer/max läget måste man trycka på den ”activation button” på EVC control board tills den röda LED lampan lyser stadigt röd och sedan trycka på trim knappen. Detta för att låsa upp systemet. Jag har mycket erfarenhet från flygindustrin med informations- och instruktionsergonami och har märkt att Aquador manualen är ofta mycket luddigt för vissa del och ibland helt fel. T ex den procedur beskrivet ovan finns inte alls i handboken!
  12. Tack för att du tog tid att förklara. Jag forskar vidare.
  13. Aquador 25 C, Volvo Penta D4 260, 2008 Hej och hjälp!, Jag körde drevet till upp läge i samband med upptagning i helgen (siffran i den digitala displayen visar 44). När båten var på plats och uppbockad vill inte drevet går ned och verkar helt död eftersom hydraulik pumpen gick inte i gång. Enligt manualen ska man kunna använda en sk Emergency Trimming genom att trycka på minus tecken på EVCn och drev knappen. Jag har försökt med detta utan framgång. Finns där någon relä som krånglar eller kan det vara fel på pumpen? Jag är förstås tacksam för alla tips och råd om en lösning. Mvh
×
×
  • Skapa nytt...