Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024

CFA

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    29
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om CFA

  • Placering
    Fänrik

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Snyggt, tack, då vet jag lite vad jag kan förvänta mig! 🙂
  2. Toppen, tack! Ringer dem! 🙂
  3. Jo, det var så jag tänkte men hittar inte vilka jag ska ringa? Är det Marin & Fritid i Laxå? Har inte hittat någon alls som verkar sälja reservdelar till en ”Laxå trailer”? Inte ens de, de marknadsför bara TiKi?
  4. Ok, tack för svar! När jag ser på skisser såg det mer ut som att lossa en bult på utsidan av axeln, dra ut det gamla navet (axeltappen), trycka i det nya navet och dra fast bulten igen? Antar att jag har fattat fel där?
  5. Det tycker jag att de borde ha...men har letat halvt ihjäl mig utan att hitta?
  6. Tack för svaret! Jag räknar inte med att ha möjlighet att kolla vad som är fel på dem, har inte tillgång till trailern just nu, utan vill byta allt vid ett och samma tillfälle när jag åker till trailern. Därför vill jag köpa två nya axeltappar med nav och allt (som passar till obromsad Laxå 1600kg), ta med mig dem till trailern och rakt av byta dessa, kasta allt gammalt och köra hem med en fungerade trailer! Letar nu efter vilka axeltappar jag ska köpa?
  7. Har en obromsad Laxå-trailer 1600kg och vill byta axeltapparna! Letar febrilt efter vilka jag ska ha? (Jag kan inte plocka bort de befintliga för att mäta, vill heller inte bara byta hjullager) Känns som att jag har googlat slut hela Internet men inte hittat spec på dem? Tacksam för hjälp med vilken spec de har? (Ska börja höra med olika firmor i veckan)
  8. Det är TBI, dvs 2st elektroniska bränslepumpar och spridare som förser förgasarna med soppa, typ? Försöker hitta någon som kan kolla om min ECU funkar som den ska?
  9. Under felsökning av min VP 4,3 kör jag en 12L Biltema separat tank med fräsch soppa. Kan det vara så att den inte klarar att förse motorn med tillräckligt soppaflöde? (Filter, suganordning, munstycken, luftventil etc?) Har bytt så mkt på motorn att jag inte orkar skriva…tändning kollad, kompet bra, soppatryck rätt, alla (?) givare bytta, spridare bytta, rengjort allt jag har hittat, inte hittat några läckage mm. Den går att varva på tomgång men börjar bluddra när man belastar vid körning? (Stannar inte heller på tomgång när den är kall…rusar och dör? Går dock bra att varva bra på tomgång när den är varm?)
  10. Någon som har tips på vem som kan checka om en styrbox till Penta 4,3Gi (PYBCCE) -98 är ok? 3857324
  11. Tips på var jag kan köpa ”fästet/adaptern” MED nippel att mäta trycket från bränslepumpen? (VP4,3Gi/-98) På bilden är den jag har idag UTAN nippel…
  12. Trillade på en överblick på bränsletryck för vissa Penta bensinmotorer. På min 4,3Gi högtryckspump har jag t ex fått tips om allt från 14-120psi!? Nu vet jag att jag ska ha 11 +/-2psi, bra! Matrisen visar att det är mycket viktigt att veta sin motors fulla benämning, speciellt om originaldelar har utgått och man söker sig till eftermarknad. Kan inte garanter att allt är 100% rätt men för mig är det den hittills bästa överblick jag har hittat! #visomalltidkillgissarframtryckåtandra /C
  13. Ska ställa tändningen på tisdag, är dåligt på det så jag får hjälp. (Ska tipsa om ”styrsystemet i serviceläge) Har nog fått min nya BTR då också. Hur ställer man EFI’s styrsystem i serviceläge? Enkelt att förklara eller googla?
  14. Tack för bra svar! - Soppatrycket är rätt till min motor! Gi HU & BY ska ha så lågt men Gi WT & EF ska ha 29 +/-2 psi (5,0 ligger upp på dina siffror) - ska nog fixa båda båda sakerna i dina länkar! Första gången jag hör om egen felkodsläsare på EFI! /Calle
×
×
  • Skapa nytt...