Gå till innehåll
fredag 19 april 2024

David__

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    2
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om David__

  • Placering
    Landkrabba
  1. Tack, då ser det nästan ut som att man skulle behöva ta bort värmeväxlaren för att komma åt slangnippeln på själva motorblocket, i mitt fall skulle jag behöva lyfta ut hela motorn pga trångt motorrum vilket inte är görbart i dagsläget. Färskvattensystemet innehåller 19 liter, hur mycket kylarvätska tror ni det blir kvar i motorn om jag enbart kan tömma från övriga avtappningskranar, men inte slangen/motorblocket? Man har ju hört att man inte ska blanda olika typer av glykol och jag har ingen aning om vad som är i motorn idag, men det kanske inte är någon fara om man ändå spolar igenom systemet innan man fyller på ny kylarvätska?
  2. Hej, Jag ska tömma färskvattensystemet i min KAD44 och enligt instruktionsboken ska man bl.a. öppna en avtappningsslang utan blå märkning som dragits fram till framsidan av motorn. Tyvärr hittar jag inte denna slang på min motor. Varken instruktionsbok, verkstadshandbok eller sprängskissarna för kylsystemet visar var slangen ansluter till kylsystemet, det ser inte ut att vara värmeväxlaren som har egna avtappningskranar. Jag antar att slangen inte är kopplad till laddlyftkylaren eller oljelkylaren eftersom dessa kyls av sjövattensystemet. Är det någon som vet var denna slang (utan blå markning) går in i motorns sötvattensystem? Mvh David
×
×
  • Skapa nytt...