Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024

StefanVinterro

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om StefanVinterro

  • Placering
    Landkrabba
  1. Hittade nog svaret till min egen fråga. Måste helt enkelt bara vara så att min axel sitter fast hårt bortom gränsen för rimligt våld.. 😬 https://youtu.be/KJrynNC31Uw
  2. Jag vill tilta ned motorn till det lägsta hålet men bulten sitter som f-n. Slog såklart sönder gängorna när jag bankade på den men lyckades rädda dom. Tog ett dorn och av ljudet att döma så låter det inte som bulten ska slås ut. Låter absolut stumt. Men den går ju genom till andra sidan så det måste den väl göra? På sprängskissen på BRP--partscatalog så ser det ut som det sitter en bussning i varje enda. Men jag tycker inte att det ser ut som att det gör det. Motorn är en Evinrude 1995 40 hk E40ELEOD. För den som vill kika på BRP. http://epc.brp.com/Index.aspx?lang=E&s1=f5ebf7d3-7a14-45eb-bac4-cc3564c387a0 Finns här någon som kan hjälpa mig med hur jag gör?
  3. Hej alla glada! Som rubriken säger så behöver/vill jag ha hjälp med att identifiera min båt jag köpt. Den såldes som en Ryds. Ev. en Tumlaren. Men jag är osäker. Min första båt och den är som ni ser inte i jättebra skick men någonstnas ska man ju börja Sen undrar jag även över den lilla tunneln i baken. Som ni ser så ligger det en bit på pallen under. Den var limmad och sedan plastad över tunneln. På färg och någon typ av spackel så den hade lossnat. Jag trodde att det var ett stort hål där under men det ser faktiskt ut som tunneln är en originaldesign. Betyder isåfall att det iaf där är enkelskrov. Jag gissar att man har plastat för tunneln för att få mer lyftkraft så att den ska plana lättare. Vad tror ni? Någon som vet varför man valt att göra en sådan konstruktion från början? Tänker att jag ska plasta igen den igen. Eller?
×
×
  • Skapa nytt...