Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024

Bandoola

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    10
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om Bandoola

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Hej! Då är vi i samma tankebana. Jobbar med IT så är mer eller mindre en självutnämnd googlings-expert, men just de där "förvaringslådorna" som också funkar som något att fästa stolen på har jag inte lyckats hitta... Kanske får kika på en förvaringslåda i aluminium och sen be min kära fader som är svetsare att bygga om den. Tack för svar!
  2. Halloj! Någon som vet vart man kan hitta dessa (bild)? Har försökt googlat "båtstol med förvaring", båtstol sprikök" osv utan någon lycka! Spelar ingen roll om det är som helt set, eller bara själva spriköksdelen och "lådan". Mvh
  3. Oh det hade jag ingen aning om faktiskt. Jag måste erkänna att jag inte är ett superstort fan av någon av Ryds FC rent estetiskt men förstår att det är otroligt smidiga och prisvärd. Hittade även Galeon Galia 485 och 530. Otroligt snygga men såklart helt omöjliga att få tag i här i Sverige...
  4. Halloj! Har gått och förälskat mig x3 - och de heter Örnvik 470c, Örnvik 510c och Örnvik 540c. Vad som motiverar kärleken är en smidig båt där både fritidsfiske och övernattning är en möjlighet. Det som gör just dessa pärlor bättre än andra DC/Cabin-båtar (i alla fall som jag funnit) i prisklassen 80 000:- till 150 000 :- är en mindre klaustrofobisk cabin. Men de spelar såklart svårflörtade/svårhittade så min fråga är: Vad finns det annars för DC/Cruiser båtar med en något "högre-till-tak" cabin i den prisklassen (ge och ta några tusenlappar)? Har ju sett Ryds 435fc men då jag är 187cm känns den utesluten. Eller såklart om någon tröttnat på sin Örnvik/Quicksilver och/eller båtlivet så lägger jag gärna ett bud! Allt gott!
  5. Halloj! Ja exakt. Bifogar bild på en trasig sådan här. Han hade köpt en ny och provat men samma problem.
  6. Tusen tack! Ska kika på om det blir så att jag åker och kollar på den. Fick bifogad bild idag och även en film. På filmen är det vrider på nyckeln så låter den och vissa mätare på dashboarden börjar röra sig. Dock är det som att den får 0 gnista. Ska boka upp en titt på motorn och även ta med farsan min (ibland är man fortfarande rätt liten, i alla fall när det gäller motorer). Jag håller er uppdaterade!
  7. Alright det ska jag göra. Vad exakt är jag ute efter för info när jag gör det? Att få ohm-värden under startförsöket?
  8. Haha ja jo det är ju egentligen en bra tumregel. Känner mig lite tryggare då jag känner säljaren men jag uppskattar din feedback! Vore ju en dröm att få hem båten, vicka lite på killswitchen och höra den gå igång 😅 Uppdaterar er om det blir ett köp!
  9. Halloj! Jag tänkte åka och kolla på den i veckan (är en bit dit). Så då ska jag kolla om det är så att det klickar. Tusen tack!
  10. Halloj! Det här blir min första av förhoppningsvis många trådar och kommentarer. Nyfrälst fiske- och båteperson som nu fått möjligheten att, för ett väldigt förmånligt pris, få ta över en styrpulpet med en Honda 50hk från 1999 från en bekants morfar. Både han och hans morfar är inte alls tekniska och den beskrivningen jag fått är egentligen "Det blir ingen gnista när man vrider om" och att de sen inte har orken och/eller tiden att titta vidare på det. Förstår såklart att jag inte kan få ett svar här på en sån luddig felbeskrivning utan frågar rent allmänt - Är en Honda 50hp (fyrtakt) från 1999 värd investering att försöka fixa upp? Jag har inte jobbat med just båtmotorer innan men ser mig själv som ändå tekniskt lagd. Har försökt googla mig fram och min oprofessionella bedömning säger: 1. Fel på tändplatta/stator? 2. Fel på CDI-box? 3. Strul med killswitch? Alla dessa tre är ju ändå lösbara problem som inte är alltför dyra. Eller är jag helt ute och cyklar på alldeles för djupt vatten dessutom? Mvh Charlie
×
×
  • Skapa nytt...